СТАЛО СТАЛО

Veliki.ua: велосипед як антикризове рішення

Veliki.ua вперше в Україні пропонують повний спектр послуг для велосипедистів — від придбання та ремонту техніки до прокату велосипедів, організації веломаршрутів та шкіл веломеханіків.

Власник, СЕО
Олексій Кушка

Олексій Кушка

власник, СЕО

Велики
Велики
Велики
Велики
Велики
Велики
Велики
Велики
Велики
Велики
Велики
Велики
Велики
Велики
Велики

Місто: Київ

Сайт

Сторінка в Facebook

Компанія Veliki.ua є першою в Україні, яка пропонує повний спектр послуг для велосипедистів — від придбання та ремонту техніки до організації веломаршрутів та шкіл веломеханіків. 

Іноді бажання популяризувати велосипеди та здоровий спосіб життя — це навіть небезпечно. Про це з гумором розповідає власник компанії Олексій Кушка. "У дні мобільності в Україні, коли всі мали пересуватися лише громадським транспортом або на велосипедах, ми трохи пожартували над Верховною Радою, встановивши там парковку та пару велосипедів. Але те коштувало робочого місця чоловіку, що допомагав нам організовувати це з боку ВР. Звільнили за ініціативу", — сміється Олексій.

Від прокату 10 велосипедів до сервісу в 10 містах

Історія бізнесу для Олексія Кушки розпочалася з питання, яке він не міг вирішити. У 2008 році Олексій зі своїм другом вирішили покататися на велосипедах, але отримали у прокаті настільки неякісний "транспорт", що мусили ремонтувати його ще до завершення прогулянки. Тому й замислились над відкриттям власного бізнесу.

Від ідеї до перших кроків її реалізації минув рік, і 24 квітня 2009-го був зареєстрований домен Veliki.kiev.ua.

Засновники зібрали стартовий капітал у сумі $1200, на який придбали шість велосипедів і в подальшому потроювали їхню кількість щороку. Натепер компанія має вже 665 "великів". За словами власника, приріст бізнесу складає щорічно приблизно 100-200 нових веломашин.

Динаміка зростання по роках:

2009 р.   6 велосипедів

2010 р.  20 велосипедів

2011 р.  55 велосипедів

2012 р. – 180 велосипедів

2013 р. – 350 велосипедів

2014 р. – 480 велосипедів

2015 р. – 665 велосипедів

Veliki мають мережу у десяти великих та малих містах України. "А якби не окупували Крим і не розпочалася війна, то мали б ще й філії у Бахчисараї та Донецьку", — розповідає Кушка.

Все що треба велосипедистам

Основна перевага компанії сьогодні — це надання повного спектру якісних послуг, пов’язаних із велосипедами. Клієнти Veliki.ua мають можливість взяти техніку напрокат, придбати, отримати консультації, звернутися до сервісної служби для ремонту, поїхати у велотур або навіть пройти велокурси чи курси веломеханіків. Компанія робить свій продукт максимально доступним географічно та за цінами.

Приміром, пройти навчання у школі веломеханіків можна за суму від 599 грн до 1499 грн у залежності від рівня складності ступеня навчання. Напрокат велосипед можна взяти за 55 грн за годину. Спроектувати та встановити велопарковку можна за 450 грн, також можна за досить помірну ціну відремонтувати велосипед.

У 2011 році компанія зареєструвала власну торгову марку і перейшла на домен Veliki.ua, тобто почала працювати на всю Україну. Вже у травні 2011-го вона налічувала три пункти прокату у Києві. У засновників з’явилася ідея "велосипедизувати" всю Україну за допомогою франчайзингу, оскільки це найшвидший спосіб розповсюдження бізнесу.

Велосипед — це антикризове рішення

Останній етап розпочався у січні 2013 року, коли Олексій Кушка пішов з усіх компаній, де досі працював, щоб займатися лише бізнесом.

"Ризиків насправді досить багато, — говорить підприємець. — Не повернули велосипед, погана погода, курс долара — все це, безумовно, для нас ризики. Якщо раніше велосипед коштував 3-3,5 тис. грн, то сьогодні такий вартує вже майже сім тисяч". Проте, незважаючи на це, компанія продовжує розширюватися та нарощувати прибутки.

Власник компанії впевнений, що велосипед — це антикризове рішення. За словами Олексія, наразі існує більший попит на оренду веломашин, ніж на їх придбання, що пов’язано з девальвацією національної валюти.

Однак і натепер компанія має власну стратегію. "Ми вважаємо, що можна зацікавлювати людей велосипедом покроково, — говорить засновник. – Спочатку ми пропонуємо клієнтам орендувати техніку, але з часом у декого виникає бажання мати власний транспорт. Тоді ми з радістю консультуємо при виборі техніки. Коли людині стає замало кататися біля домівки, рекомендуємо веломаршрути. Коли велосипед ламається — пропонуємо відремонтувати або провчитися у школі веломеханіків".

Безкоштовні послуги як iнструмент популяризації

Veliki.ua досить активно користуються інструментами популяризації свого продукту. Натепер у місті існує декілька перехоплюючих паркінгів — своєрідних МАФів, затверджених департаментом архітектури Києва, де бажаючі можуть взяти велосипед напрокат. Подібні функціонують на Оболоні, ВДНГ, вул. Прирічній, у парку Дружби народів.

Також продукт популяризується за допомогою мережі інтернет: seo-оптимізації та контекстної реклами. Важливу роль відіграє партнерська мережа — компанії та проекти, зацікавлені у поширенні ідеї здорового способу життя або хочуть запропонувати додаткові послуги.

Один із видів реклами продукту — безкоштовні послуги. Однією з таких є тимчасове зберігання велосипедів. "Це так звана послуга останньої милі, — говорить Кушка. — Людина може приїхати із передмістя і залишити у нас "велик" до вечора, дістаючись на роботу на метро, а ввечері знову його забрати".

Ще одна безкоштовна послуга — встановлення велопарковок по місту.

Компанія купує запчастини в Китаї, а велосипеди замовляє через харківську компанію «Леон», що також розміщує замовлення В КНР. "Китайці фарбують нам велосипеди під наші лекала. На прокаті ми у 90% випадків використовуємо велосипеди торгової марки Veliki для того, щоб нас краще впізнавали", — говорить Олексій.

У серпні 2009 року компанія віддала велосипеди напрокат десять разів. Наразі за місяць Veliki.ua віддають напрокат за середніми річними показниками близько 30 тис. разів по всій Україні.

Сьогодні компанія має запити на франшизу із Росії та Болгарії, проте це питання поки відкладено у зв’язку із ситуацією в державі.

Найближчим часом компанія першою в Україні планує впровадити у Львові муніципальний прокат веломашин.

Фото: Віталій Головін

Економіка

Основна перевага — надання повного спектру якісних послуг, пов’язаних із велотехнікою. Популяризація велосипедного руху є антикризовим рішенням та сприяє економії на бензині. Компанія має 665 велосипедів. Приріст бізнесу складає щорічно майже 9 нових веломашин. І якщо в 2009 році компанія віддала велосипеди напрокат 10 разів, наразі ця цифра виросла до 30 тис. разів. Мережа у 10 містах України.

Екологія

Популяризація велосипедів допомагає не забруднювати навколишнє середовище. "Велосипедизувати" всю Україну за допомогою франчайзингу – це антикризове рішення, яке сприяє економії на бензині.

Соціум

Компанія відкриває велопаркінги, стимулює їздити на роботу на екологічному транспорті. У День дітей надає малим можливість безкоштовно скористатися велосипедами, а на пунктах прокату приймає відпрацьовані батарейки. Встановлює безкоштовні парковки. Волонтери ремонтують інвалідні візки у лікарнях. Для 50 працівників передбачене навчання та система бонусів за відмінно виконану роботу.