СТАЛО СТАЛО

URBO

Pозвиток велосипедного транспорту, велопрокату та туристичниx маршрутів

Власник, СЕО
Володимир Закалюжний

Володимир Закалюжний

співзасновник URBO

Мiсто: Львів

Сайт

Сторiнка в Facebook

Один із засновників URBO Володимир Закалюжний розповідає, що його робота завжди була пов’язана з активізмом. "Студентом я був координатором київської "Пори". Ми влаштовували вуличні акції, флешмоби, брали активну участь у революції 2004 року. Потім пішов працювати до міської ради Львова, в управління культури. В Україні тоді ще ніхто на велосипедах не їздив містом, але я зрозумів, що це хороший інструмент для зміни свідомості".

Спочатку Володимир координував будівництво велодоріжок при міській раді Львова. У 2007 році разом із Віктором Загребою заснував компанію URBO. На її реєстрацію, створення сайту та виконання перших замовлень пішло 10 тис. грн. Зараз Володимир працює у Львові, а Віктор розвиває велорух в Івано-Франківську. Доходи ділять 50 на 50.

Дизайн для велостійок і парковок

Спочатку, за словами Володимира, не все було гаразд. Заводи не хотіли з ними співпрацювати. "Ми першими придумали, як виглядатимуть велопарковки, розмістили їхні креслення на сайті і запропонували громадськості робити такі речі. Нас не цікавили прибутки, нам треба було, щоб люди замовляли, а заводи почали виробляти. Важливо було створити ринок як такий".

Тепер стійки виготовляють на метолозаводах України за кресленнями URBO. Унікальність продукту у тому, що компанія запровадила європейський стандарт конструкції. URBO має власні унікальні дизайнерські рішення, співпрацює зі студією Leoduk, яка є партнером у розробці просторових рішень для міст.

Експерти компанії мають досвід створення веломаршрутів у Карпатах у проекті «ВелоКраїна», тож компанія консультує публічний сектор щодо організації вело маршрутів.

"Тепле веломісто" в Івано-Франківську

Віктор Загреба координує в Івано-Франківську проект "Тепле веломісто". Амбітна мета організаторів цього проекту – досягти 41% усіх переміщень у місті на велосипедах. Найкращий європейський показник – 38% в Амстердамі. А вони хочуть стати лідерами в Європі.

На їхню думку, Івано-Франківськ має для цього ідеальні умови. Місто дуже компактне. Світова статистика свідчить, що велосипед у місті (у межах п’яти кілометрів) – це швидше, ніж приватний і громадський транспорт. По-друге, Франківськ – рівнинне місто, там немає перепадів висоти. Тому комфортно їздити на велосипедах. Тож адаптувати місто для велосипедів за п'ять років буде нескладно.

Прокатна історія

Прокатом велосипедів компанія почала займатися чотири роки тому, розміщуючи стоянки біля закладів харчування і включаючи у пакет велопрокат, велоекскурсію та невеликий снек. Відтоді встановила близько 5 тис. велостоянок по всій Україні. Працюють за замовленнями у Хмельницькому, Черкасах, Чернівцях, Полтаві. Великі проекти реалізують у Києві та на Західній Україні.

Одна велопарковка коштує 520 грн., але мінімальна сума замовлення починається із 2,5 тис. грн.

У 2015 році довелося відновлювати бізнес, розповідає власник компанії. Адже у 2014 році українцям було не до того, аби встановлювати велопарковки. Тож URBO сконцентрувався на прокаті велосипедів та ремонті. Зараз у компанії є 10 замовлень на встановлення велопарковок. А Володимира запрошують робити проект у Маріуполі.

Основні інструменти просування для URBO – інтернет та соціальні мережі.

На постійній основі у проекті працює дві людини – його засновники. З ними співпрацюють дизайнерське бюро, майстри з виготовлення та встановлення стійок, громадські заклади та ініціативні групи мешканців, екскурсоводи, велопрокати та туристичні компанії. Серед клієнтів, яких консультувала компанія URBO, ПроКредитБанк, "Горгани", "Снітерс", "ВелоКраїна".

URBO планує стати компанією, яка управлятиме велоінфраструктурою: братиме у міст на аутсорсинг велодоріжки і розвиватиме їх як альтернативну транспортну мережу.

Фото: Дар'я Гладських

Економіка

URBO отримує доходи з продажу стійок, які виробляють на заводах України за кресленнями компанії, консультацій і організації веломаршрутів у Карпатах та прокату велосипедів. Працює з кафе та ресторанами для створення велотурів у Львові на базі велосипедних стоянок біля цих закладів. Встановила близько 5 тисяч велостоянок по всій території України.

Екологія

Поширення здорового способу життя серед населення. Масове використання велосипедів українцями сприятиме зменшенню забрудненості повітря нафтопродуктами від інших транспортних засобів.

Соціум

Компанія популяризує світогляд дбайливого ставлення до природи. Велосипедний транспорт дає людям позитивні емоції.