СТАЛО СТАЛО

"Міцар+": як криза допомогла розвитку

Завдяки переходу на українську сировину та розширенню лінійок товарів (800 найменувань дитячої продукції, канцелярських товарів та товарів для хобі) за п`ять років вдалося створити підприємство зі 15%-вою рентабельністю

Власник, СЕО
Галина Конотоп

Галина Конотоп

директор

Місто: Харків

У 2015 році харківській компанії "Міцар+" виповнюється 18 років. П’ять років тому на підприємстві змінився власник, а з ним і керівництво, яким вдалося сформувати нові стратегічні напрямки. Виробництво фарб, пластиліну та зошитів за радянськими стандартами доживало свого віку, але нові люди вдихнули у компанію нове життя.

Молода команда на чолі з директором Галиною Конотоп, яка вже мала значний керівний досвід у сфері реалізації дитячих товарів, за п’ять років зробила з "Міцар+" виробника екологічних товарів для дитячої творчості.

Підприємство перейшло на випуск продукції з використанням вітчизняної та переробленої сировини і збільшило асортимент у 10 разів (до 800 видів). А завдяки оптимізації виробництва та збільшенню обороту продукції "Міцар+" вийшла на 15%-ву рентабельність.

Безпечні пластилін і гуаш

Чим же виняткова продукція харківської компанії? Предметом особливої гордості "Міцар+" є пластилін, в який, на відміну від переважної більшості продукції інших компаній, не додають церезит (хімічно перероблений петролатум), який з часом виділяє формальдегід — речовину, що негативно впливає на організм дитини. Натомість пластилін харківської компанії містить натуральний петролатум (який є в основі звичайного вазеліну), що не шкодить здоров'ю.

Екологічні товари зазвичай мають деякі естетичні вади порівняно з продуктами на хімічній основі. Наприклад, не дуже привабливий зовнішній вигляд або затверду консистенцію. Але завдяки зміні рецептури — додаванню воску та харчових барвників — пластилін компанії "Міцар+" не тільки залишився безпечним, але й став привабливим для батьків-покупців і приємним в користуванні для дітей.

Гуаш виробництва "Міцар+" не поступається рівнем безпечності пластиліну. Наведемо лише один факт: вона має термін придатності. "Якщо дитина користується гуашшю 2011 року випуску, це означає, що при її виробництві було додано хімічні речовини", — пояснює Галина Конотоп. Наразі гуаш харківської компанії, у виробництві якої використовуються лише харчові барвники, не втрачає своїх властивостей протягом трьох місяців.

І хоча працювати з товаром з коротким терміном придатності дуже складно з економічної точки зору, у планах компанії — збільшити цей термін до півроку за рахунок технологічних замін, а не додавання хімічно небезпечних компонентів.

З української сировини

Зіграла на руку компанії і криза. Раніше "Міцар+" не випускала шкільних зошитів через велику конкуренцію (інші виробники, в основному іноземні, мали вищу рентабельність завдяки можливості випускати великі партії зошитів за невисокою ціною). Після девальвації "Міцар+" налагодила випуск продукції з української сировини. 

Недорога (удвічі дешевша за імпортовані аналоги) та якісна продукція знайшла свого покупця. І хоча колір українського паперу не такий білий, як у західних конкурентів, він не завдає шкоди дитячим очам.

"Вчителі вже давно скаржаться на те, що білосніжний гладкий глянсовий папір втомлює очі", — розповідає Галина. Використання ж переробленого паперу з кремовим відтінком і більш рихлою поверхнею зберігає зір дітей та вчителів, зазначає вона.

Крім того, компанія запрошує до співпраці молодих креативних дизайнерів, щоб обкладинки зошитів були привабливими для дітей і молодих людей. "Щоб вони отримували наші зошити як подарунок і просто використовували як модний аксесуар", - говорить керівник компанії.

Натепер компанія збільшує оберти виробництва. За рахунок грамотної роботи маркетологів "Міцар+" залишається в тренді. Так, великим попитом користується "хіпстерська серія" (зошити з тваринами у модних одежинах на обкладинці) та продукція зі смайлами.

Вдалим став і проект компанії з виготовлення екологічної серії паперової продукції — блокнотів з крафтового паперу у твердій палітурці з неламінованою обкладинкою та зошитів і альбомів з крафт-обкладинкою. А завдяки тому, що обкладинки не ламінуються, блокноти та зошити можна відправляти на 100%-ву переробку.

Наразі на ринку України продається переважно імпортований крепований папір виробництва Китаю, Польщі, Італії. Але «Міцар+» стала ініціатором створення виробництва кольорового крепованого паперу в Україні і є ексклюзивним реалізатором такого паперу. Галина Конотоп коментує: "Ця ідея народилася зі слів "Невже в Україні не можуть зробити крепований кольоровий папір? Чому ми користуємося тільки імпортованим китайським товаром?". На сьогодні в асортименті компанії "Міцар+" вже понад 20 відтінків найрізноманітніших кольорів. 

Ще одним напрямком роботи "Міцар+" є виробництво дерев'яних лінійок, які не покриваються лаком, завдяки чому вони є абсолютно нешкідливими не тільки для дітей (які люблять все спробувати на смак), а й для довкілля (деревина не обробляється хімічними речовинами).

Не шкодити довкіллю

Окрім виготовлення безпечної для дітей продукції, компанія "Міцар+" піклується і про те, щоб під час процесу виробництва не шкодити довкіллю. Виробництво пластиліну повністю працює на парових котлах, паливом для яких частково слугують залишки деревини пісня виробництва лінійок. Це удвічі ощадливіше, ніж використання газових котлів.

При виробництві паперової продукції компанія співпрацює зі Зміївською паперовою фабрикою — майже усі блокноти, альбоми та зошити виготовляються з переробленого паперу. Більш того, усі свої паперові відходи компанія також відправляє на переробку. Переробляються і відходи від виробництва пластиліну: обрізки складають у загальний котел та переплавляють для виготовлення нової продукції. 

Як підкреслює Галина Конотоп, зараз купувати українське модно, тому останніми роками попит на продукцію "Міцар+" зростає. До того ж у тренді здоровий спосіб життя, тому зошити з переробленого паперу, гуаш та пластилін без шкідливих хімічних барвників привертають до себе увагу споживача.

Наразі продукцію компанії можна придбати у всіх областях України. Цього року відбулася поставка першої партії продукції в Казахстан.

У планах компанії — налагодити у жовтні 2015 року виробництво акварельних фарб для дитячої творчості на основі безпечних складових (без використання хімії). 

Фото: Сергій Козлов

Економіка

Компанія використовує вітчизняну сировину, яка є більш доступною та екологічною, ніж російські або китайські аналоги. За рахунок цього ціни на продукцію для дитячої творчості є нижчими. Завдяки переходу на українську сировину та розширення лінійок товарів (800 найменувань дитячої продукції, канцелярських товарів та товарів для хобі) за п`ять років вдалося створити підприємство зі 15%-вою рентабельністю.

Екологія

Підприємство співпрацює із заводами з переробки паперу. Використовується не лише вторинна паперова сировина, а й перероблений пластилін. Дерев`яні відходи використовуються для розпалювання печей. «Міцар+» — це підприємство замкнутого циклу, яке працює без відходів.

Соціум

Працює сталий колектив із 48 осіб, в якому працюють також вимушені переселенці зі східних областей країни. Працівники оформлені офіційно, робочі місця після декрету та мобілізації залишаються за людьми. Компанія надає допомогу певним соціальним групам через пункти прийому допомоги переселенцям, дитячим будинкам, благодійним фондам ("Бейт Дан", "Харків 1", "Товариство інвалідів-візочників", "Благодійний фонд Ранок-Україна").