СТАЛО СТАЛО

MANEZH: захист від сонця по-українськи

Компанія MANEZH першою в Україні налагодила виробництво зовнішніх сонцезахисних систем з українських деталей

Власник, СЕО
Володимир Дяченко

Володимир Дяченко

співвласник

Місто: Черкаси

Сайт

Сторінка в Facebook

Компанія MANEZH – показовий приклад локального бізнесу, який перетворився в  інноваційний проект із сильною корпоративною культурою і сучасними бізнес-рішеннями.

Усе почалося у 1990-х, коли Марина та Володимир Дяченки орендували приміщення у спорткомплексі "Манеж" у Черкасах (звідси і назва компанії). Під час облаштування офісу підприємець зметикував: українці купують дорогі імпортні жалюзі, тоді як їхнє виготовлення зовсім не складне. Так із кабінету, гаража та ручного верстата, придбаного за $2 тис., почався шлях компанії з виготовлення сонцезахисних систем.

Професійний сонцезахист

Сьогодні MANEZH пропонує споживачам величезний спектр зовнішніх (рефлексоли, перголи, маркізи, фасадні жалюзі, навіси, парасолі, системи для зимового саду) та внутрішніх сонцезахисних систем (горизонтальні і вертикальні жалюзі, рулонні штори, плісе) власної розробки з українських деталей. Так, імпортозаміщення при виробництві перголи типу M-OCEAN становить 80%, а для систем рефлексол – 60%.

При цьому сонцезахисні системи компанії MANEZH є не лише імпортозамінними, але й допомагають економити на електроенергії. Річ у тім, що віконні шибки дуже добре пропускають сонячні промені, унаслідок чого нагріваються стіни, меблі, обладнання та підлога у приміщенні – вони стають джерелом тепла. Використання професійного сонцезахисту дозволяє максимально мінімізувати витрати електроенергії для підтримання оптимальної температури, не порушуючи при цьому колірного і світлового балансу у  приміщенні. Приміром, рефлексоли за спеки знижують температуру на 5-7 градусів (що дозволяє не використовувати кондиціонери влітку) та не перешкоджають використанню сонячного тепла у холодний період року (зменшує витрати на опалення). А синергія інженерів, дизайнерів та архітекторів формує продукт, який не лише ефективно служить за призначенням, а також є стильним елементом декору.

Оптимізував виробничий процес - отримав додатковий прибуток

Пропонуючи своїм клієнтам енергоощадну продукцію, важко і самому не бути адептом сталого розвитку та ощадливого виробництва. Із збільшенням попиту компанія MANEZH замислилася про оптимізацію виробничих процесів: вона придбала нове обладнання, що скоротило час виконання замовлення на 43% і призвело до збільшення продуктивності на 50%. Оптимізація виробничих площ дозволила звільнити 350 кв. м і додати чотири одиниці нового обладнання без оренди додаткових приміщень. Вбудована у процес виготовлення система перевірки якості знизила кількість дефектів на 44%, а впровадження стандартних операційних процедур прискорило процес навчання нових співробітників на 33% (раніше навчання тривало три тижні, тепер один тиждень).

Під час модернізації виробництва власники не залишили без уваги й екологічний аспект бізнесу. MANEZН використовує енергію сонця для підігріву технічної води, великі площі вікон дають максимальну кількість природного світла, а фасади знижують використання опалення, кондиціювання й освітлення, всі приміщення обладнані енергоощадними лампами та датчиками руху. Усе це дозволило компанії за рік знизити витрати на оплату електроенергії на 30 тис. грн. Також MANEZН віддає на переробку макулатуру, залишки алюмінію, заліза і сталі, а зменшення витрат води досягається завдяки використанню одноважільних змішувачів (вони дозують необхідну кількість води).

Але головну ставку, за словами Марини і Володимира, вони роблять на людей. Створення корпоративної культури, розвиток особистості на виробництві – ще одна мета, на якій сконцентрований бізнес компанії MANEZН. Власники впевнені, що працівники, які постійно прагнуть розвиватися, здатні працювати ефективніше. "Корпоративна культура об’єднує людей навколо ідеології і дає високі результати на виробництві. Така система допомагає виростити відповідальну та ініціативну людину і стимулює робітника до професійного та особистісного зростання", – пояснює Марина Дяченко.

На базі підприємства проводять чимало навчальних семінарів, об'єднавчих корпоративів, спортивних заходів. Не забувають тут і про молоде покоління. Компанія проводить тренінг для підлітків "Людина та її справа", в рамках якого знайомить із критеріями визначення власної справи життя. Його учасники стають на один день частиною бізнесу MANEZH та відповідають за доручену роботу (створення продукту, ухвалення рішень, оцінка витрат тощо).

MANEZH хоче залучити до співпраці якомога більше архітекторів та споживачів, які б під час будівництва об'єктів враховували та застосовували сонцезахисні системи. Компанія збирається поповнити асортимент своєї продукції і додати мембранні конструкції. Планує також експортувати продукцію. Натепер офіси компанії працюють у Черкасах та Києві, є філія у Мінську, а також представництва у Харкові, Полтаві та Ужгороді.

Економіка

На відміну від інших виробників зовнішніх сонцезахисних системи, які працюють лише з іноземною комплектацією, компанія MANEZH розробила дві свої системи, деталі для яких на 60-80% виробляють в Україні. Клієнти компанії – великі готелі, ресторани, спа-комплекси у Києві, Одесі, Дніпропетровську, Львові та у Криму, а також електросталеплавильний комплекс «Інтерпайп» і стадіон «Олімпійський».

Екологія

Сонцезахисні системи утримують 60-80% сонячних променів за межами приміщення. Дозволяють не накопичувати зайве тепло, створюють додаткову теплову завісу біля вікна. У власному бізнесі: використання енергії сонця для підігріву технічної води, пасивна вентиляція, великі території скління. Лічильники електроенергії, води і газу. Енергоощадні лампи і лампи з датчиками руху.

Соціум

Ощадливе виробництво. Створення корпоративної культури – системи менеджменту, що спрямована на усунення усіх видів витрат. Ця культура об’єднує людей навколо однієї ідеології і дає високі результати на виробництві. Така система допомагає виростити відповідальну та ініціативну людину і стимулює робітника до професійного та особистісного зростання.