СТАЛО СТАЛО

Мак-Вар Екопродукт: нестандартні макарони та велике майбутнє

Вінницька компанія "Мак-Вар Екопродукт" першою в Україні почала виготовляти макарони з висівками та домішками. Компанія пропагує споживання натуральних продуктів та здоровий спосіб життя

Власник, СЕО
Олексій Вартаньян

Олексій Вартаньян

директор

Мiсто: Вінниця

Сайт

Сайт

Сторiнка в Facebook

Вінницька компанія "Мак-Вар Екопродукт" на чолі з директором Олексієм Вартаньяном, інженером за освітою, почала виготовляти макаронні вироби ще у 1999 році. Ринок макаронів у регіоні був досить конкурентним, працювало відразу декілька великих підприємств. "Наше виробництво було найменшим, з’явилося розуміння того, що задля успіху компанії покупцеві потрібно запропонувати нестандартний продукт", – згадує Олексій. Додатковим стимулом старту бізнесу з виготовлення корисних продуктів стало погіршення здоров’я власної дитини. "Нам захотілося зробити продукт, який був би не лише смачним, а й корисним", – говорить Вартаньян.

"Едемський сад" або Як продати нестандартний продукт 

Перші макарони з додаванням висівок компанія виготовила у 2003 році. Вони дуже відрізнялися від продукції, яку виготовляло підприємство раніше.

Перший виклик, який постав перед компанією, – сертифікація продукції. "Вінницьке відділення санінспекції просто відмовилося брати продукцію на аналіз, адже вона відрізнялася від стандартних макаронів. Треба було їхати до Києва та доводити, що новий товар корисний і має право на життя", – розповідає Олексій. Оскільки аналогів не було, продукцію довелося "підганяти" під держстандарти на макарони з домішками. Сьогодні уся продукція виготовляється за власними технічними умовами. Вироби пройшли відповідні дослідження, і МОЗ України зарахував їх до категорії "дієтичний продукт".

Наступна проблема – як нестандартний продукт продати, адже покупці такого раніше не знали. Спочатку макарони з висівками компанія реалізувала через спеціалізовані магазини для діабетиків. Олексій Вартаньян намагався всіляко рекламувати свою продукцію: брав участь у фестивалях, виставках, конкурсах, які пропагували здоровий спосіб життя. Також активно шукав цільову аудиторію через інтернет: був учасником різних форумів та спільнот на тему натуральних продуктів.

Поступово продукція "Мак-Вар Екопродукт" з’явилася на полицях магазинів здорового харчування (наприклад, у мережі «Еко Лавка») та у роздрібних мережах. Зараз макарони з домішками продають у мережах "Фуршет", Novus, "Ашан" та "Наш край".   

Олексій Вартаньян розповідає про ще один цікавий канал реалізації продукції. На Олексія вийшов представник Церкви адвентистів сьомого дня, який спробував макарони, відпочиваючи в одному із вінницьких санаторіїв. Продукція йому сподобалася і він запропонував "Мак-Вар Екопродукт" співпрацювати із мережею магазинів для вірян цього релігійного напрямку – "Едемський сад". Олексій погодився і почав постачати продукцію у магазини по всій Україні. "Цікаво, що більшим попитом продукція користувалася не у великих містах, таких як Київ чи Дніпропетровськ, а у районних центрах. Можливо, це пов’язано з тим, що пропозиція натуральних продуктів у мегаполісах більша, ніж у невеликих населених пунктах", – розмірковує Олексій Вартаньян.

Продукція реалізується через низку інтернет-магазинів здорового харчування. "Мак-Вар Екопродукт" розвиває також власний інтернет-магазин. "Ми розробляємо проект з відкриття локальних інтернет-­магазинів у кожному населеному пункті України. Проект передбачає безкоштовне надання інтернет­платформи, централізовану поставка усього асортименту продуктів здорового харчування. Обов’язок контрагента – отримання замовлення і вчасна доставка товару покупцю", – розповідає Вартаньян.

12 видів макаронів, борошно, висівки та домішки

Натепер підприємство виробляє 12 видів макаронних виробів, які умовно можна розділити на дві групи: із цільнозернового борошна з висівками та з рослинними домішками (насінням льону, гарбуза, виноградними кісточками тощо). Також компанія виготовляє три види цільнозернового борошна, три види харчових висівок та харчові домішки для приготування страв. Є і продукти для діабетиків. Для цієї категорії розробили спеціальну рецептуру житніх макаронів із топінамбуром.

"Розширення асортименту компанії відбувалося завдяки нашим покупцям. Нас запитували, де можна придбати цільнозернове борошно для самостійного випікання хліба – так у нашому асортименті з’явилося борошно, а потім висівки та домішки", – каже Вартаньян.

Обсяги виробництва компанії збільшуються щороку. У 2013 році середньомісячний обсяг виробництва складав 40 тонн макаронних виробів, 2014-го – 50 тонн. Зростає і виручка компанії: торік на 30% у порівняні з попереднім роком. "Збільшення виручки є пропорційним зростанню попиту на натуральні продукти", – стверджує директор "Мак-Вар Екопродукт".

Компанія зацікавлена у подальшому розвитку як на внутрішньому ринку, так і за його межами. Декілька років тому компанія почала експортувати свою продукцію до Німеччини, у магазини, які орієнтуються на мігрантів. "Після погіршення відносин із Росією ми змушені були призупинити експорт до Німеччини. Основна категорія покупців у цих магазинах – мігранти з Росії, які через політичні мотиви не хочуть купувати українську продукцію", – розповідає Олексій Вартаньян. Він наголошує, що війна на Донбасі також унеможливила експорт до Росії, уже були попередні домовленості, навіть етикетки надрукували.

Зараз компанія експортує свої макаронні вироби до Казахстану, Литви та Швеції. "Для Швеції ми розробили спеціальну упаковку, змінили назву компанії-виробника – Mak-Var food. Ми просто не маємо права писати "еко" на етикетці, адже не маємо сертифіката на виробництво органічної продукції", – говорить Олексій Вартаньян.

Пробна партія органічних макаронів

Він упевнений, що у органічної продукції велике майбутнє в Україні. Компанія зацікавлена у виготовленні органічних макаронів. Раніше це зробити було дуже складно, адже в Україні майже не було сертифікованої органічної сировини.

"Ми виготовили пробну партію макаронів із органічної сировини, будемо вивчати реакцію споживачів", – говорить власник "Мак-Вар Екопродукт".

За словами директора, компанія об'єднала навколо себе виробників продуктів здорового харчування інших напрямків (олії, напоїв, солодощів тощо). "Ми виступаємо дилерами їхньої продукції, що дає змогу спеціалізованим магазинам здорового харчування у одному місці замовляти значно ширший асортимент продуктів за цінами виробника", – говорить Вартаньян.

Компанія бере активну участь у пропагуванні здорового способу життя в Україні. Сприяє роботі щойно створеної громадської організації "Європейський інститут здорового харчування", підтримує благодійні організації: міжнародний фонд "Без кордонів", фонд підтримки ВІЛ-позитивних дітей, релігійні організації, які допомагають безхатченкам і переселенцям. 

Фото: Мак-Вар Екопродукт

Економіка

Асортимент продукції підприємства представлений 12 видами макаронних виробів. Також компанія виготовляє три види цільнозернового борошна, три види харчових висівок та харчові домішки для приготування страв. У 2013 році середньомісячний обсяг виробництва складав 40 тонн макаронних виробів, 2014-го – 50 тонн. Збільшується і виручка компанії: у 2014 році на 30% у порівняні з попереднім роком. Продукцію реалізують через спеціалізовані магазини харчування для діабетиків, магазини здорового харчування та роздрібні мережі. Компанія експортує макарони до Казахстану, Литви та Швеції.

Екологія

Виготовлення натуральних та корисних для здоров’я продуктів. Під час виробництва не використовують хімічні домішки.

Соціум

Стимулювання попиту серед покупців на продукти здорового харчування. Продукція компанії має оздоровчі властивості. Деякі види розроблені спеціально для хворих на цукровий діабет. Просування продукції інших виробників натуральних продуктів. Співпраця із громадськими організаціями, налагодження зв’язків між фермерами, переробниками і продавцями продуктів здорового харчування. Підтримка благодійних організацій.