СТАЛО СТАЛО

Лінія 24: бізнес, який піклується про літніх людей

"Лінія 24" — перший в Україні бізнес, який пропонує свої послуги людям похилого віку і стежить, щоб у потрібний момент їм була вчасно надана допомога

Власник, СЕО
Ілона Котова

Ілона Котова

комерційний директор

Місто: Київ

Сайт

Сторінка в Facebook

"Лінія 24" — це абонентська служба, яка цілодобово стежить за показниками здоров'я своїх клієнтів. Якщо датчики спрацьовують і сигналізують, що клієнт, приміром, упав, не відповідає на дзвінок або повідомив, що йому терміново потрібна допомога, диспетчери служби у найкоротші строки її надсилають.

Єдина в країні служба медичної сигналізації

У 2012 році в Україні з'явилася перша і на сьогоднішній день єдина служба медичної сигналізації для літніх людей або людей з обмеженими можливостями. Як відомо, у людей похилого віку частіше за інших може різко погіршитися стан здоров'я. Особливо це небезпечно тоді, коли вони живуть самотньо і нікому викликати вчасну допомогу. Адже вона може прийти занадто пізно. Щоб зафіксувати, приміром, момент падіння, у світі вже тридцять років як винайшли електронний браслет або амулет на шию, який у разі удару надсилає сигнал диспетчерам, які, в свою чергу, в найкоротші терміни перевіряють, чи з клієнтом все в порядку.

Якщо ж людині несподівано стало погано і вона не може дотягнутися до телефону, щоб викликати швидку, вона натискає на кнопку на браслеті, щоб повідомити про це диспетчеру. Дмитро Назарчук, бізнесмен, який у минулому займався будівництвом, про цей сервіс дізнався випадково і відразу зрозумів, що в Україні така служба просто зобов'язана бути. "Коли я навів довідки і здивувався, що в нашій країні такого немає, я загорівся ідеєю створити першу медичну сигналізацію", — розповідає Дмитро.

Перш ніж будувати таку службу, підприємець уважно вивчив, як це працює в Європі та Америці, яке вони використовують обладнання, провели маркетингове дослідження і адаптували бізнес під українські реалії. "У США держава компенсує компаніям 50% від вартості послуг, іншу частину платять пенсіонери. У деяких країнах Європейського союзу уряд компенсує послугу повністю і забезпечує необхідним обладнанням пенсіонерів безкоштовно", — пояснює Назарчук. Щоб запустити таку службу в Україні, потрібно близько одного мільйона гривень. Витрачені вони були у першу чергу на обладнання — розбудову диспетчерської системи, сертифікацію продукту і рекламу.

Як правильно монетизувати медичні послуги

Оцінюючи українські реалії та розуміючи, яка середня пенсія в країні, вирішили просувати продукт через абонплату. Клієнтам не доводиться платити за систему (браслет і станція у вигляді телефону), вона надається безкоштовно, а лише вносити щомісячну суму в розмірі 300 грн. "Така програма називається "Соціальна" і підходить практично кожному. Досить натиснути на кнопку — і радіосигнал піде на станцію, після чого та протягом 20 секунд буде подавати гучний звуковий сигнал, щоб літня людина встигла скасувати тривожний сигнал в кол-центр, якщо зробила це випадково», — говорить бізнесмен. Якщо скасування не відбулося, станція додзвонюється в центр і по гучному зв'язку диспетчер з'ясовує, що сталося.

Крім цього, є ще програми "Активна" і "Домашня". Перша дає можливість стежити за переміщенням людини по всій країні завдяки вбудованому GPS у кулоні. "У нас був випадок, коли одна бабуся вийшла з дому в магазин у Києві, а за якийсь час опинилася на вокзалі в Житомирі. Людина просто забула, хто вона і де. Через кулон ми повідомили родичам, де її шукати", — розповідає підприємець.

Відрізняються ці програми ціноутворенням, до того ж абоненту доведеться заплатити за обладнання. У програмі "Домашня" використовується датчик падіння. Якщо людина впала і втратила свідомість, датчик передає сигнал на станцію і йде виклик оператора. Якщо людина не відповідає або їй погано, оператор обдзвонює рідних, близьких, сусідів — усіх, хто вказаний у договорі, в порядку черги. У одного із них обов'язково є дублікат ключів, щоб відкрити квартиру і дізнатися, що трапилося, і за необхідності викликати швидку.

Усі станції оснащені сім-картою українського оператора і можуть використовуватися як телефон для прийому вхідних дзвінків.

Така система може заощадити 30-40 тис. на лікуванні, замінити доглядальницю і навіть врятувати життя. "Такого приладу потребують 60-70% літніх людей у віці від 60 років", — переконаний підприємець. В Україні, згідно з даними Пенсійного фонду, у першому півріччі 2014 року налічувалося майже 13 млн пенсіонерів.

Цікаво, що 97% клієнтів "Лінії 24" — це діти та онуки, які купують систему для своїх дідусів і бабусь. Самі пенсіонери або не можуть собі цього дозволити, або вважають, що не потребують цього. "Ми дуже довго не могли зрозуміти, чому проект так повільно розвивається. Виявилося, що літні люди в Україні і взагалі в країнах СНД недостатньо добре піклуються про своє здоров'я. Навіть якщо діти або онуки купують їм систему, найчастіше вони від неї відмовляються або не користуються", — говорить бізнесмен. За підрахунками компанії, тільки 10% людей, які звертаються за послугою і для яких умови виявляються прийнятними, врешті її придбавають.

Незважаючи на це, свідомі дідусі та бабусі в Україні все-таки є. Наразі база служби налічує вже кілька тисяч абонентів. Торік приріст бізнесу склав 400% у порівнянні з попереднім.

Проект вийшов на стадію окупності, натепер в компанії працюють вже 17 співробітників.

У 2015 році в компанії планують збільшити базу абонентів на 50% і запустити програму для дітей з обмеженими можливостями.

Економіка

У проект «Лінія 24» було вкладено 1 млн грн. Первинні вкладення пішли на сертифікацію в Україні обладнання та налагодження диспетчерської системи. Проект заробляє на щомісячній абонентській платі та продажу обладнання.

Екологія

У компанії дотримуються філософії «зеленого офісу»: ведеться електронний документообіг і використовується обладнання з ресурсозберігаючими властивостями (ксерокси з функцією двостороннього друку і можливістю повторно заправляти картридж), енергозберігаючі лампочки. Упаковка обладнання виготовлена з поліграфічного картону і може відправлятися на переробку для повторного використання.

Соціум

Система «Лінія 24» не тільки допомагає зберегти абонентом здоров'я і навіть життя, але й дозволяє їхнім родичам не витрачати свої нервові клітини на безпідставні переживання про своїх близьких. Диспетчери швидко реагують на сигнали клієнтів і приходять їм на допомогу, що збільшує шанси зберегти здоров'я і життя людини.