СТАЛО СТАЛО

KАRPATY.UA: декілька кліків мишкою, щоб комплексно запланувати відпочинок

KАRPATY.UA — нова онлайн-платформа, яка дозволяє користувачеві за декілька кліків мишкою обрати цікаве місце у Карпатах, забронювати житло, знайти місце, де можна смачно поїсти та дізнатися про актуальні заходи у цьому регіоні. Головна ідея проекту полягає у комплексному підході. Також власники ресурсу гарантують, що уся інформація перевірена членами команди.

Власник, СЕО
Микола Семеген

Микола Семеген

співвласник KАRPATY.UA

Місто: Івано­-Франківськ

Сайт

Сторінка в Facebook

Команда молодих українців, які живуть в Івано-Франківську, створила ресурс KАRPATY.UA для туристів, на якому можна дізнатися про найкрасивіші місця у Карпатах. Тут зібрана база житла, а також створюється календар подій, щоб туристи у кілька кліків мишкою могли обрати, де зупинитися та який цікавий захід відвідати.

"Про Карпати існує безліч розповідей, але конкретики дуже мало. Дуже мало ресурсів, які б надавали реальну інформацію про Карпатські гори. Досі не було жодного ресурсу, який би зібрав усі цікаві та корисні дані про регіон, був би актуальним і легким у користуванні. Не було ресурсу, де окрім житла і красивих місць описувалися б цікаві події чи туристичні маршрути", — розповідає один із співвласників KАRPATY.UA Микола Семеген.

Тому й народилася ідея створити онлайн-центр, який би надав можливість власникам бізнесу розміщувати пропозиції про свої послуги, а також оновлювати, розширювати та редагувати цю інформацію. А користувач, у свою чергу, отримувати інформацію про подорожі, житло, послуги прокату, розваги, харчування тощо.

"Такий ресурс сприяє створенню здорової конкуренції серед місцевих підприємців та спонукає підвищувати якість послуг, — відзначає менеджер проекту Микола Бризіцкий. — Перевагою нашого каталогу для користувача є те, що він контактуєте безпосередньо з власниками і отримує можливість дізнатися про найменші деталі відпочинку, домовитися щодо знижок, трансферу та інше".

Микола Семеген, один з авторів ідеї проекту KАRPATY.UA:"Про Карпати існує безліч розповідей, але конкретики дуже мало"Фото: Дар'я Гладських.

Перевірено особисто

Все почалося із збирання бази житла у Карпатах, але це не така вже й велика проблема. Інша справа — потрапити на цікавий захід у горах. З цього й почалося створення більш широкого ресурсу, який не лише знайде, де переночувати, а й запропонує туристичні активності, як, приміром, похід у гори, рафтинг чи етнічний фестиваль. Власники ресурсу запевняють, що вся інформація про подорожі, яка є на сайті, перевірена членами команди.

Основою для заробітку проекту є букінг. Натепер ресурс отримує кошти від власників житла за розміщення інформації на сайті, а у найближчому майбутньому підприємці планують отримувати від власників готелів відсоток за результат — 10%. Дані про всі розміщені на сайті готелі розробники ресурсу перевіряють особисто — приїздять у ці місця, фотографують, дізнаються подробиці.

Наступний етап — путівник

Наразі команда проекту працює над тим, щоб об’єднати усі пропозиції ресурсу і створити так званий путівник.

"Це буде мобільний додаток, який допоможе усі об'єкти, подорожі і житло сформувати в одне ціле і завантажити в карту на мобільний телефон. Тобто під час поїздки у гори у подорожуючого буде навіть в офлайновому режимі доступна карта усіх об'єктів, місць і житла. Скачавши її, можна буде нею скористатися навіть якщо не буде зв'язку. І завжди можна буде знайти, куди треба йти далі", — розповідає Сергій Гнатчук.

Ще один підресурс проекту — http://guide.karpaty.ua/uk. Тут зібрані усі найцікавіші туристичні об'єкти (гори, скелі, водоспади, озера, архітектурні  пам'ятки тощо), які туристи можуть відвідати під час відпочинку. Натепер цей  путівник складає майже третину KARPATY.UA. Ресурс має бути дзеркалом Карпат. Тобто якщо в Карпатах є десять гір, то вони повинні бути представленими на сайті. Також команда проекту шукає незвичні, цікаві, невідомі місця про які потім розповідають відвідувачам сайту.

Розробники KАRPATY.UA не забули і про одну з нагальних проблем регіону — дороги. У найближчому майбутньому вони почнуть співпрацювати із івано-франківським стартапом Navizor. Цей сервіс за вимогою користувача прокладає найзручніший маршрут між заданими точками.

"Якщо ви оберете туристичний об'єкт і вкажете місце, звідки будете їхати, Navizor прокладе найкращий, найоптимальніший маршрут до об'єкту. Navizor трекається вручну, люди самі вказують, де хороша дорога, де погана, і на основі цих оцінок прокладається найкращий та найоптимальніший маршрут", — пояснює Микола Бризіцький.

Але це не всі новації, які обіцяють розробники проекту. У майбутньому на базі онлайн-сервісу буде сформовано список екскурсійних програм та турів, запущено сервіс із інформацією про карпатську кухню та місця, де її можна скуштувати.

Треба вчити жителів Карпат зеленому туризму

У найближчому майбутньому планується створити на ресурсі базу із зеленого туризму. Автори мають намір співпрацювати із фондом карпатського регіону, до якого входять такі країни, як Словаччина, Польща та Румунія, щоб проводити тренінги і семінари з приводу того, як організувати зелений туризм.

Також є ідея створити програму "Гостинність як бізнес" для жителів українських Карпат. Адже майже у всіх карпатських сім’ях туризм — це сімейний бізнес, але підходи до його ведення зовсім не бізнесові і мало коли задовольняють усі потреби клієнтів. Тому для багатьох мешканців Карпат таке навчання могло б стати у нагоді.

Також розробники Karpаty.ua обіцяють перекласти ресурс на англійську мову, щоб залучати до відвідування Карпат не тільки україномовну аудиторію.

Фото: Дар'я Гладських

Економіка

Масштабна платформа, яка поєднає інформацію з питань туризму та відпочинку в Карпатах. Онлайн-сервіс дає можливість власникам бізнесу розміщувати пропозиції щодо своїх послуг. А користувачам — отримувати інформацію щодо подорожей, житла, прокату, розваг, харчування у регіоні безпосередньо від власників. Прибуток сервісу приносить платформа бронювання житла.

Екологія

Підтримка зеленого туризму (75% представлених закладів). Використання технологій, які не забруднюють довкілля. Підтримка екологічних ініціатив, співпраця з громадськими організаціями щодо відновлення туристичних маршрутів тощо.

Соціум

Для місцевого населення це має позитивний вплив, оскільки збільшує попит на відпочинок. Це залучає інвестиції у регіон та створює додаткові робочі місця. А майбутня програма «Гостинність як бізнес» покликана вирішити проблеми надання туристичних послуг у Карпатах. У свою чергу користувачі знайдуть чудові місця для відпочинку, житло та кухню на ресурсі, який дуже легкий у використанні.