СТАЛО СТАЛО

Хлібіо: як стають "органіком"

ТМ "Хлібіо" — перший cертифікований органічний виробник хлібобулочних виробів в Україні. Перший український органічний хліб та печиво були створені з кращих та найкорисніших інгредієнтів на основі традиційних рецептур

Власник, СЕО
Юлія Джосан

Юлія Джосан

засновниця бізнесу

Мiсто: Гатне, Київська обл.

Засновниця бізнесу Юлія Джосан розповіла, що майже всі "органічні" виробники починають однаково: усвідомлюючи проблеми, пов’язані із харчуванням, вивчають пропозицію на ринку продовольства і, виявивши відсутність необхідної органічної корзини без шкідливих для здоров’я домішок у продуктах, починають займатися органічним виробництвом.

Започаткувати таке виробництво вирішили у Києві, оскільки найбільший попит на органічні продукти харчування в існує саме в столиці. Щоб відкрити бізнес, запросили аудитора, який провів необхідну інспекцію та сертифікацію. Потім зайнялися пошуком органічної сировини.

Органічність на всіх етапах виробництва

У продукції ТМ "Хлібіо" використовують саме таку сировину: пшеницю, жито, пшеничні та житні висівки, грубий помел із пшениці та жита (вироблений на кам’яних жорнах у спеціальну грубу фракцію для найбільшої користі для шлунка), насіння соняшнику, яйця, масло, олію. Усю сировину виростили на українських землях, які пройшли сертифікацію органічного виробника або переробника.

На відміну від звичайного хліба у виробах "Хлібіо" відсутні хімічні домішки від пліснявіння, для подовження терміну зберігання, ароматизатори, барвники, поліпшувачі смаку тощо.

"Органічною продукція може бути лише тоді, коли на виробництві дотримуються усіх вимог органічного законодавства на всіх етапах — від поля до полиці магазину", — запевняє пані Юлія.

 Складнощі із розвитком

"Українська органічна сировина користується неабияким попитом у країнах Європи та у США. А в нас дійсно є не забруднені пестицидами землі, які дають дивовижні врожаї. Є фермери, які хочуть виробляти органічне зерно і проходять процес очищення земель. У той час як Європа дуже зацікавлена в органічних продуктах харчування, в Україні попит лише формується, — каже Юлія. — Багато людей не довіряють написаному на упаковках. Коли у січні 2014 року набув чинності Закон "Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції", усі, в кого виробництво не відповідало вимогам цього документу, перестали вказувати це на своїй упаковці".

Ще рік тому торговельні мережі треба було вмовляти співпрацювати. Першими ще у 2014-му компанію підтримали мережі з іноземними інвестиціями, які розуміли потенціал органічних товарів. Серед них "Ашан", "Сільпо", однією з перших була мережа "МегаМаркет". Потім приєдналися "Новус", "Велика Кишеня", "Фуршет". Також продукція під ТМ "Хлібіо" продається у деяких онлайн-магазинах, які реалізують натуральні та органічні продукти, екотовари. Натепер продукція ТМ "Хлібіо" представлена майже у всіх торговельних мережах Києва. На жаль, збільшення обсягів продажів дається нелегко, оскільки в країні важке економічне становище, і люди надають перевагу дешевшому хлібу.

Оскільки органічна хлібна продукція має короткий термін зберігання, а закваска готується під замовлення, виробляти продукцію для регіонів поки що недоцільно.

Особливості виробничого процесу

До недавнього часу процес виробництва був налаштований на використання електропостачання. Нині компанія переобладнує печі під тверде паливо. Тож економія є і для підприємства.

Для випуску продукції використовується вода з артезіанської свердловини.

В асортименті ТМ "Хлібіо" представлені: 100%-вий житній, цільнозерновий житній, житній з насінням соняшника, пшенично-житній з насінням соняшника, пшеничний з висівками, бездріжджовий пшеничний хліб.

Житні хліби виготовлюються виключно із жита та живої житньої рідкої закваски. Закваска готується за 20 годин до випічки. Тому весь хліб, що випікається, замовляється заздалегідь.  

Жито змелюється із зерновою лупою та зародком. Таким чином у готовому виробі зберігаються всі поживні речовини та клітковина, що робить його дуже корисним для споживання. У давні часи житній хліб, змелений на жорнах, брали у плавання наші моряки, і вони, на відміну від мореплавців із інших країн, не хворіли на цингу, бо житній хліб найбагатший на вітаміни та мікроелементи.

Цільнозерновий житній хліб найкорисніший. Він печеться із перетертого у грубу фракцію жита, не дуже апетитний на вигляд та твердий на дотик (деякі споживачі його не купують бо думають. що він несвіжий), але в ньому багато клітковини, він дієтичний. Спеціалісти називають цей хліб "мітлою для кишечника". 

Корисний і бездріжджовий пшеничний хліб. Для його виготовлення зерно також змелюється із зерновою лупою та зародком. Цей хліб також випікається без дріжджів на хмельовій заквасці.

У вересні 2015 року в продажу з’явиться сертифіковане органічне печиво ТМ "Хлібіо" — "Вівсяне", "Кукурудзяне" та "Пісочне" з насінням соняшнику. У складі печива — органічне вершкове масло та імпортований органічний тростинний цукор. На жаль, українського органічного цукру поки не виробляють.

З минулого року виробництво зростає приблизно на 5% щомісяця, але прибутковим бізнес стане тоді, коли продажі зростуть хоча б на 50%. 

У перспективі підвищення продажу у торгових мережах — рекламні та маркетингові акції спрямовані на поліпшення обізнаності споживачів. Найближчим часом плануються відкриття власного інтернет магазину, участь у ярмарках та виставках, а також співробітництво з кафе та ресторанами.

Розглядаються можливості постачання в інші міста України.

Фото: Тетяна Довгань

Економіка

«Хлібіо» натепер є єдиним сертифікованим органічним виробником хліба та печива в Україні. Це довгостроковий проект. Бізнес має перспективу, оскільки попит на органічну продукцію поступово зростає. Тому виробництво органічного хліба буде актуальнішим з часом. В Україні попит на органічну продукцію тільки формується, але лише за останній рік продукція ТМ «Хлібіо» потрапила на полиці майже усіх торговельних мереж столиці. Для виробництва закуповують сировину, яку виростили на українських землях, які пройшли сертифікацію органічного виробника або переробника.

Екологія

Випікання органічного хліба починається з придбання органічного зерна, яке потім змелюється на млинах у природний спосіб. Для виробництва закуповують сировину, яку виростили на українських землях, які пройшли сертифікацію органічного виробника або переробника. У виробництві майже немає відходів. Компанія переобладнує печі під тверде паливо.

Соціум

Соціальний аспект органічного виробництва — підтримання здоров’я. Це здоров’я ґрунту, рослин, тварин, людини та планети як єдиного цілого. Здоров’я суспільства не може існувати окремо від стану екосистеми — на здорових ґрунтах ростуть здорові рослини, які підтримують здоров’я тварин і людей. Органічний хліб сприяє корисному, безпечному харчуванню і, відповідно, здоров’ю населення.