СТАЛО СТАЛО

Healthy Tradition: єдині вітчизняні без глютену

Виробництво натуральних та дієтичних продуктів швидкого харчування без вмісту глютену за власною рецептурою та технологіями

Власник, СЕО
Анна Горбенко

Анна Горбенко

співзасновник, керівник

Healthy Tradition
Healthy Tradition
Healthy Tradition
Healthy Tradition
Healthy Tradition
Healthy Tradition
Healthy Tradition
Healthy Tradition
Healthy Tradition
Healthy Tradition
Healthy Tradition
Healthy Tradition
Healthy Tradition

Місто: Київ 

Сайт

Сторінка у Facebook

Виробництво натуральних та дієтичних продуктів швидкого харчування без вмісту глютену за власною рецептурою та технологіями. Це випічка, десерти, снеки. У продукцію не додають цукор, а також консерванти, цукрозамінники та ненатуральні інгредієнти. На українському ринку подібну продукцію, окрім Healthy Tradition, виробляють лише іноземні підприємці, продукція яких значно дорожча.

З консалтингу у виробництво здорової їжі

Бізнес-гуру стверджують, що саме у розпал кризи варто починати власну справу, розширювати горизонти, свідомість і підсвідомість. Економічна та політична нестабільність і стала для Анни Горбенко тим каталізатором, що спонукав її до створення продуктової компанії Healthy Tradition.

До започаткування своєї справи підприємниця займалася консалтингом у сфері відносин з інвесторами та корпоративних фінансів. "Я консультувала менеджмент публічних компаній. І якось зрозуміла, що хочу мати більший вплив на результат, а результати мають бути такими, що суттєво впливають на розвиток суспільства, покращення рівня життя, культури споживання, змінюють світ на краще. А консалтинг має обмежені можливості впливу на кінцевий результат, оскільки неможливо передбачити, наскільки замовник прислухається до рекомендацій, хто, як і коли реалізовуватиме їх", – розповідає Анна. Вона розглядала можливість створення невеликого фонду private equity разом із колегами для інвестування у малий та середній бізнес в Україні. Цей проект довелося відтермінувати через відомі обставини у країні. Але пошук на цьому не припинився.

Під час вибору ніші важливу роль зіграв особистий інтерес до правильного харчування та здорового способу життя. "Я все життя із задоволенням харчуюсь як вегетаріанець. Крім того, у мене неприйняття глютену. Вживаю лише натуральні харчі, не їм продуктів, у складі яких є борошно, цукор, штучні консерванти. Мені хотілося допомогти споживати корисну й смачну їжу активним людям, які стежать за своїм здоров’ям або мають дієтичні потреби, але не можуть витрачати багато часу на пошук, відбір та приготування таких страв", – говорить вона.

Особливу увагу Анна приділяє пошуку однодумців. І їх таки пощастило знайти. Цей чинник став вирішальним, коли бажання почати власний бізнес остаточно оформилося у бізнес-план. "Кожна зустріч для мене має значення. Пошук активних людей зі схожим ставленням до життя не закінчиться, мабуть, ніколи", – ділиться підприємниця.

$50 тис. для старту

Одним із важливих чинників успішного старту стало залучення грошей від інвесторів. Для старту бізнесу знадобилося $50 тис. Основні витрати – закупівля обладнання, решта – це оборотний капітал, розробка технічних умов, ремонт та оренда приміщення, оплата праці, маркетингові та інші поточні витрати. Це мінімальна сума для запуску. Потрібно ще близько $100 тис., щоб придбати обладнання для пакування та формування, закупити упаковку тощо.

Середній рівень рентабельності такого бізнесу – від 7-13%. У Healthy Tradition планують вийти на показники вищі за ринкові.

Концепція бізнесу з виробництва здорових продуктів – використання традиційних рецептів тих країн, де не додають борошно із зернових. Оскільки борошно в класичному розумінні містить глютен. А його відсутність у продукті – ключовий принцип асортиментної політики компанії.

"Деякі компанії у Європі та США виготовляють продукти без глютену. Але зазвичай вони просто адаптують знайомі покупцеві харчі. Приміром, беруть бісквіт і роблять його безглютеновим. Щоб зберегти звичну для всіх форму та пухкість, додають інгредієнти, які не роблять такий смаколик корисним. Наша відмінність у тому, щоб використовувати рецепти, в яких глютену немає від початку. Не пристосовувати рецептуру для звичних на українському ринку товарів, а розробляти нові, не менш смачні, і знайомити споживачів із ними. Часто беремо рецепти із кухні тих країн, які традиційно споживають їжу без глютену. Тільки так ми можемо виробляти натуральні, безпечні та смачні продукти", – розповідає підприємниця.

Так в асортименті Healthy Tradition з’явився продукт-флагман – сирна бразильська булочка Chipa. Замість традиційного борошна – тапіока (вид крохмалю, який отримують із бразильського коренеплоду юка, формою схожого на моркву). Також в асортименті компанії безглютенове печиво з додаванням кокоса, моркви, банана, кураги. Є хлібці із насінням льону, травами, в’яленими томатами і кілька видів пастили. Для солодіїв теж знайдеться чим поласувати: заморожені чизкейки та сироїдні десерти.

Надалі збираються запустити лінійку снеків без глютену. "Уся наша продукція – від солодощів до хліба – продаватиметься під єдиним брендом. Ми плануємо реалізовувати й безглютенове борошно. Адже для споживача вибір такої продукції в Україні вкрай малий", – ділиться засновниця компанії.

Зміни на користь вітчизняних виробників

За словами Анни Горбенко, рік тому, як і сьогодні, на ринку здорового та дієтичного харчування працювали лише іноземні та дрібні локальні компанії. В Україні зазвичай це виробництво відбувається в домашніх умовах. Ринок не структурований, цей сегмент не всім зрозумілий і поки що невеликий. Це пов’язано з низькою обізнаністю пересічного споживача і певною культурою споживання їжі. Але дедалі покупець стає більш поінформованим та вибагливим до якості та безпечності продукції. Анна очікує на зростання ринку у найближчі роки.

У торговельних мережах дієтичні продукти, наприклад, десерти на фруктозі (без цукру), з’явилися близько 10 років тому. Згодом з'явилися органічні та безглютенові імпортні продукти. В останні рік-два спостерігаємо зміни в асортименті на полицях супермаркетів на користь вітчизняних виробників. Адже коливання курсу гривні змусило ритейлерів стати більш лояльними до продуктів місцевого виробництва.

З 2014 року в Києві почав розвиватися ринок ярмарків та фестивалів, зокрема щодо здорового харчування. "З травня цього року наша компанія бере участь у багатьох таких івентах. Оскільки вони дають чудову нагоду познайомитися зі споживачем, дізнатися про його уподобання, потреби у харчуванні тощо. Подяка людей надихає нашу команду, рекомендації щодо покращення смаків сприймаємо із вдячністю. Завдяки фестивалям ми затвердили базовий асортимент продукції, протестували, як вона зберігається за несприятливих умов, детальніше розробили свої вимоги до якості матеріалів упаковки, способу транспортування", – розповідає Анна.

Знайти борошно без глютену непросто

Інгредієнти для безглютенової булочки компанія закуповує в імпортерів з Азії та Латинської Америки. Для безглютенового печива та десертів шукає якісну сировину в Україні. На те, щоб вийти на потрібних постачальників і налагодити співпрацю, знадобилося декілька місяців. А на старті вони з партнером купували маленькі партії сировини, перевіряли якість і випробували її у своїх рецептурах.

Знайти борошно без глютену непросто, адже, зважаючи на спеціальні умови вирощування та зберігання, навіть гречка та овес в Україні містять глютен. Тому доводиться шукати серед одиничних експортерів сировини для дитячого харчування, які ретельно очищують борошно від залишків пшениці. Ціни на такий товар, звісно, вищі. Однак є ще одна проблема: щоб отримати у постачальників прийнятну ціну або просто мати можливість придбати потрібне імпортне борошно, доводиться купувати щонайменше 20 тонн одразу.

"Через наші високі вимоги до якості сировини ми довго шукаємо надійних постачальників сухофруктів, не оброблених діоксидом сірки, меду без антибіотиків, насіння льону без домішок пшениці та сміття (нерідко наші працівники перебирають та очищують його вручну). Постачальників, які роблять якісні аналізи та сертифікати в Україні, одиниці. Доводиться просити їх про додаткові аналізи та перевіряти сировину самостійно", – каже Анна.

Людьми для людей

Пошук людей, їхнє ставлення до справи, відносини у колективі, рівень підготовки співробітників і бажання працювати відіграють вирішальну роль у розвитку компанії.

"Будь-яка справа створюється людьми для людей, тому важливо, хто в твоїй команді. Ми віддаємо перевагу тим, хто поділяє наші цінності. Ми залучаємо тих людей, які беруть відповідальність за свої дії та рішення, які розвиваються та вчаться новому, ініціативних, допитливих, із позитивним мисленням, – пояснює Анна. – Щодня виникають ситуації, які випробовують нашу міцність. У нас стільки термінових завдань, що не можу навіть уявити, як їх можна реалізувати без енергійних, самовідданих та супервідповідальних людей. Декого доводиться навіть "охолоджувати" від надлишку відповідальності, бо вони занадто переймаються помилками чи неефективним результатом. Так, ми багато помиляємося і багато вчимося. Це потрібно прийняти і йти далі, адже це розвиток".

Перспективи та чинники успіху

"Нашою продукцією зацікавилися найкращі магазини України у сфері здорового харчування, які надто прискіпливі до якості товарів. Плануємо у найближчі місяці досягти точки беззбитковості", – говорить підприємниця. У глобальних планах Healthy Tradition налагодити постачання продукції у всі роздрібні магазини та мережі, які спеціалізуються на здоровому харчуванні, і вийти на міжнародний рівень.

У компанії є всі шанси посісти гідне місце на ринку, бо є розуміння потреб споживачів, інноваційний підхід і талановита професійна команда. Щоб виробляти натуральну безглютенову продукцію, потрібно мати високий рівень безпеки виробництва, ретельно перевіряти всю сировину на вміст глютену та інші показники і проходити відповідну сертифікацію, постійно проводити аналізи сировини та готової продукції.

Фото: Тетяна Довгань

Економіка

В Україні безглютенове виробництво запровадила компанія Healthy Tradition. Крім них у цій галузі працюють лише імпортери, продукція яких набагато дорожча. Зараз компанія розробляє нові рецепти, технологію та збільшує асортимент безглютенових продуктів, на які є попит в Україні. У планах вийти на ринок ЄС.

Екологія

Не використовуються штучні добавки, виробництво не є шкідливим. Розробляють упаковку з натуральної сировини – картон, дерево, тканина.

Соціум

Споживання продукції Healthy-Tradition поліпшує здоров’я людей та допомагає сформувати звичку харчуватися натуральними і корисними продуктами. Розвиток компанії передбачає створення нових робочих місць, об’єднує людей з подібним мисленням, що дає змогу разом створювати корисні для суспільства проекти. Серед робітників є переселенці.