СТАЛО СТАЛО

GreenFuel: ми створюємо інфраструктуру для електротранспорту в Україні

Компанія GreenFuel розробила і налагодила виробництво вітчизняних зарядних станцій для електротранспорту, а також створює онлайн-майданчик для продажу електромобілів. Зростання їхньої популярності дозволить країні зменшити залежність від імпортних енергоресурсів і скоротити шкідливі викиди у довкілля

Власник, СЕО

Дмитро Николайко

управляючий партнер

GreenFuel
GreenFuel
GreenFuel
GreenFuel
GreenFuel
GreenFuel
GreenFuel
GreenFuel
GreenFuel
GreenFuel
GreenFuel

Місто: Київ

Сайт

Facebook сторінка

Одне із перших запитань людини, яка захотіла б придбати електромобіль в Україні — як його заряджати? Саме це почули засновники GreenFuel близько року тому від своїх друзів і помітили можливість та перспективу для  створення бізнесу. Менеджери українських компаній мали знання в електроніці, та, найголовніше, за плечима були досвід управління проектами і бажання вкласти власні заощадження в нові технології. Наразі вони не розкривають своїх імен, бо працюють у великих компаніях, а GreenFuel для них є додатковим проектом. Тому його розвитком займаються Дмитро Ніколайко, який відповідає за технічні питання, і Андрій Бугаєв, який опікується фінансами і продажами. 

Зарядну станцію розробили команда з 14 осіб і понад 10 компаній-підрядників

Ідея розвитку власних зарядних станцій співпала зі зростанням світового ринку електромобілів, яке знайшло відображення і в Україні. Минулого року світові продажі електромобілів за січень-травень склали 101 тис. одиниць. За аналогічний період 2015-го вони сягнули 160 тис. і зросли на 59%. "В Україну у минулому році завозили десятки машин, у цьому рахунок йде на сотні, — розповідає управляючий партнер GreenFuel Дмитро Ніколайко. — Натепер українськими дорогами їздять близько 50 авто Tesla і майже п’ять сотень NissanLeaf".

Андрій Бугаєв, комерційний директор GreenFuel: "Ми ведемо переговори з кількома ТРЦ, які готові встановити зарядні пристрої, зробивши їх безкоштовними для всіх відвідувачів. Але є й такі, які хочуть на цьому заробляти". Фото: Віталій Головін.

Робота над зарядною станцією стартувала наприкінці 2014 року. Її розробляла команда з 14 осіб і понад 10 компаній-підрядників. Два місяці тривали проектування і розробка програмного забезпечення та електроніки. Ще чотири місяці знадобилося на затвердження відповідних конструктивних рішень, вибір постачальників і підрядників, підбір команди, створення декількох прототипів. За словами Дмитра Ніколайка, на розробку електричної частини, внутрішнього комп’ютера знадобилося близько $90 тис.

Інвестиції в інженерну частину і дизайн оцінити складно. У результаті було розроблено два типи зарядних станцій з модифікаціями: компактний настінний пристрій W32A, від якого можуть заправлятися два автомобілі, і комерційна станція S32A, що заряджає одразу чотири електрокари. Остання була встановлена на виїзді з Києва, і нею можуть безкоштовно користуватися усі охочі.

30% комплектуючих поставляють українські підприємства

30% комплектуючих для виробництва поставляють українські підприємства. Решта частин, що не виробляються в Україні, GreenFuel імпортує з Німеччини та Китаю. Повністю розроблений вітчизняними інженерами продукт не поступається якістю закордонним аналогам, а за ціною на 30-40% дешевший. Серед переваг над зарубіжними аналогами і повне сервісне обслуговування, яке може надати українська компанія.

За словами комерційного директора Андрія Бугаєва, окупність проекту складе 3-5 років. Основний дохід GreenFuel планує отримувати за B2B-моделю, продаючи свої пристрої бізнесам, які потенційно взаємодіють з власниками електрокарів. “Ключовими партнерами для нас є представники бізнес- і торгівельних центрів, кінотеатрів, готелів, ресторанів, підземних паркінгів, власники служб таксі та великих парків авто, що потребують зниження витратних статей на експлуатацію автомобілів та вивільненні додаткових коштів на розвиток бізнесу”, — розповідає Дмитро Ніколайко. Для комерційних клієнтів станція S32A з можливістю одночасного заряду чотирьох машин коштує $ 2990. Настінна модель W32А обійдеться у $990.

Проте це не єдиний можливий заробіток. За кілька місяців після початку роботи над станціями команда зрозуміла, що їхня пропозиція має бути комплексною — необхідно надати українцям можливість придбати й самі електромобілі. "Ми розпочали поставляти авто самостійно. Проте основним вектором розвитку у цьому питанні стало створення на сайті торгівельного майданчика. Від вже існуючих він відрізнятиметься тим, що перед розміщенням оголошення кожне авто буде проходити технічну перевірку наших спеціалістів. Адже багато пропозицій в Україні — це лише обіцянки привезти авто за 2-3 місяці якого клієнт і не бачить і не може оцінити реального стану електрокара", — розповідає Дмитро Ніколайко.

На серпень 2015 року було продано до 10 пристроїв.

Потужності GreenFuel дозволяють виготовляти 50 станцій на місяць. Це зумовлено залежністю від поставок зарубіжних комплектуючих, що тривають близько трьох тижнів. Проте команда готова до збільшення попиту і формує склад комплектуючих на вересень-жовтень. "Зараз ринок стоїть. Але якщо автомобілі, що останнім часом активно завозились, почнуть продаватися восени, потреба в зарядних станціях суттєво зросте", — пояснює директор. 

Перспективи розвитку 

Поки значного попиту немає, компанія консультує можливих клієнтів. Так, GreenFuel дає поради декільком організаціям, що проектують та будують житлові комплекси та офісні центри і планують розмістити там п’ять точок зарядки. За порадами звертаються і власники електрокарів, які хочуть облаштувати зарядні пристрої для власних потреб, адже, як стверджує Дмитро Ніколайко, встановлені суспільні станції або розташовані незручно, та й взагалі, їх дуже мало.

Те, що вони наразі безкоштовні, за словами керівників GreenFuel, явище тимчасове. "Ми ведемо перемови з кількома ТРЦ, які готові встановити зарядні пристрої, зробивши їх безкоштовними для всіх відвідувачів. Але є й такі, які хочуть на цьому заробляти", — розповідає Андрій Бугаєв. Для комерційного використання станції GreenFuel планує випускати власні пластикові картки з можливістю поповнення. Щоб зарядитися, користувачеві потрібно піднести картку до станції, і вона сама спише належну суму.

"Для українського ринку натепер важливо сконцентруватися на створенні зарядної інфраструктури, що забезпечить максимальне покриття території, — наголошує Дмитро Ніколайко. — У майбутньому усі станції можна буде завести у єдину мережу із можливістю контролювати усі показники віддалено. Але вона буде актуальною тоді, коли зростуть продажі електромобілів. Поки що їх купують люди, у яких є гроші і котрих цікавлять нові технології. Якщо ціна впаде, то це надасть певних обертів — не десятки тисяч авто найближчими роками, проте цифра у п’ять тисяч — реальний показник. Це як джин — його вже випустили із пляшки".

Фото: Віталій Головін

Економіка

Створено український продукт — лінійка зарядних станцій для електромобілів: компактний настінний пристрій W32A, від якого можуть заправлятися два автомобілі, і комерційна станція S32A, що заряджає одразу чотири електрокари. 30% комплектуючих для виробництва поставляють українські підприємства. Розроблений вітчизняними інженерами продукт не поступається якістю закордонним аналогам, а за ціною — на 30-40% дешевший. Окупність проекту складе 3-5 років.

Екологія

Проект сприяє розвитку ринку електромобілів. При зростанні попиту на них розповсюдження спеціалізованих зарядних станцій допоможе зменшити забруднення навколишнього середовища і скоротить споживання невідновлюваних природних ресурсів країни.

Соціум

Використання електротранспорту та розвиток зарядної інфраструктури у майбутньому може знизити дотаційне навантаження, що лежить на держбюджеті, внаслідок суттєвої економії коштів, а також розширити соціальні програми. У довгостроковій перспективі продукція GreenFuel сприятиме покращенню екологічної ситуації, а отже — підвищенню здоров’я і якості життя міських мешканців.