СТАЛО СТАЛО

Електромобілі: старт "електрифікації" українського автотранспорту

Компанія "Електромобілі" переобладнує бензинові авто на електротягу і продає імпортні електромобілі. Мета підприємства — створення бюджетного комплекту для переобладнання, що дасть серйозний поштовх розвитку електротранспорту в Україні

Власник, СЕО
Олександр Туз

Олександр Туз

власник, керівник

Місто: Київ

Сайт

Facebook страница

Першим електромобілем Олександра Туза, майбутнього засновника ТОВ "Електромобілі", став каліфорнійський Tropica Roadster 1995 року виробництва. Компанія Renaissance Cars випустила 22 машини, з яких на ходу залишилося дев'ять. "Я побачив, яка вона красива, подзвонив куму і він допоміг привезти її в Україну", — згадує Туз.

Це було у 2008-му. Розібравши Tropica, Туз зрозумів, наскільки просто вона влаштована. Тоді у нього й народилася думка про виробництво, пов'язане з електромобілями. Не відкладаючи у довгий ящик, Туз налагодив переобладнання бензинових авто на електротягу на київському заводі "Титан", де був на той момент керівником. З тих пір із майстерень підприємства вийшло 116 електромобілів, а Олександр Туз став власником "Титану".

У лютому 2015 року відділ електрокарів був виділений у самостійне підприємство — ТОВ "Електромобілі", чий товарообіг вже перевищує обсяги продажів іншої продукції "Титану" і становить 3-6 млн грн на місяць.

Крім переобладнання, бізнесмен займається імпортом зарубіжних електромобілів, ціни на які коливаються від $20 тис. за Nissan Leaf до $70 тис. за Tesla Model S.

Ціну можна знизити

За словами Туза, переобладнання автомобіля - процес нескладний. Для цього потрібна батарея, яку підприємство замовляє в Китаї. Її доставка займає до двох з половиною місяців. Решту комплектуючих, включаючи електродвигун, контролер та іншу електроніку, виробляють на київському заводі з українських та малайзійських комплектуючих.

На підприємстві працюють 24 співробітники, з яких безпосередньо переобладнанням займаються троє.

Термін виконання замовлення залежить від побажань клієнта і моделі машини — від трьох днів до тижня. Послуги з переобладнання становлять 10,3 тис. евро, з яких 4,8 тис. євро коштує батарея, 3,7 тис. — двигун і електроніка і 1,8 — сама робота.

Але ціну можна знизити, впевнений підприємець. Головна її складова — батарея — незабаром буде вироблятися на підприємстві у Польщі. Великі обсяги, скорочення витрат на логістику та на виготовлення кінцевого продукту дозволять зменшити вартість батарей.

Завдяки цьому київське підприємство зможе підвищити обсяги і замовляти електронні комплектуючі дешевше, що відкриє дорогу до виробництва недорогих комплектів обладнання для переобладнання машин. "Це як набір юного техніка. Потрібно тільки встановити комплект в автомобіль, приварити кріплення — і поїхали", — говорить Туз.

Старт проекту, завдяки якому витрати на переобладнання зменшуватимуться удвічі, намічений на листопад 2015 року.

У подальших планах підприємця — організація майстерень по всій Україні, куди будуть поставлятися електрокомплектуючі.

Здешевлення переобладнання і поява гравців у регіонах стане серйозним поштовхом до "електрифікації" українського автотранспорту, запевняє Туз.

Оптимістичний прогноз

"Песимістичний прогноз для українського ринку на наступний рік — 400 нових електромобілів. Оптимістичний — 1200. Близько 70% з них будуть складати імпортні автівки, у першу чергу Nissan Leaf. Але якщо комплекти підуть, то у 2017 році переобладнання перевищить імпорт", — оптимістично налаштований власник "Електромобілів".

У розвитку електротранспорту є ще один позитивний момент. На сьогодні в енергосистемі України рівень нічного споживання нижче денного на 30%. Як показала практика використання електрокарів в інших країнах, власники у 90% випадків заряджають їх уночі. Тож крім чистого повітря та зменшення споживання палива поширення електромобілів допоможе країні збалансувати споживання електроенергії і гарантує стабільну роботу енергосистеми.

"Необхідно поширювати електромобілі будь-яким шляхом і давати людям можливість ними скористатися. Після цього вони вже не сядуть за кермо бензинового автомобіля. А готові комплекти для переобладнання — найдоступніший варіант", — вважає Олександр Туз.

Фото: Віталій Головін

Економіка

Послуги з переобладнання електромобіля становлять 10,3 тис. евро, з яких 4,8 тис. євро коштує батарея, 3,7 тис. — двигун і електроніка і 1,8 — сама робота. Але ціну планують знизити, завозячи батареї з Польщі, де скоро стартує їх виробництво, що відкриє дорогу до випуску недорогих комплектів обладнання для переоснащення автівок.

Екологія

Поширення електротранспорту за рахунок імпорту закордонних авто та переробки існуючих бензинових машин дозволить скоротити шкідливі викиди та поліпшити якість повітря у містах. Також це зменшить споживання невідновлюваних джерел енергії і підвищить енергонезалежність країни.

Соціум

Підвищення рівня якості життя у містах, економія коштів населення та держави на закупівлі палива. Оскільки зарядка електромобілів у 90% випадків відбувається вночі, їхнє поширення сприятиме вирівнюванню денного та нічного споживання електроенергії. Це є запорукою стабільності роботи енергетичної системи України.