СТАЛО СТАЛО

DelFast: доставка по-українськи – швидко та екологічно

Компанія DelFast не лише надає послуги найшвидшої в Україні доставки з інтернет-магазинів, але й зробила її максимально екологічною

Власник, СЕО
Данило Тонкопій

Данило Тонкопій

CEO DelFast

DelFast
DelFast
DelFast
DelFast
DelFast
DelFast
DelFast
DelFast

Місто: Київ

Сайт

Сторінка в Facebook

DelFast – кур'єрська служба, яка надає послуги доставки товарів вагою до 7 кг упродовж години. Головна її особливість – використання кур'єрами електровелосипедів, які не лише не забруднюють довкілля, а й значно зменшують витрати компанії на паливо.

За словами засновника компанії DelFast Данила Тонкопія, ідея створити службу експрес-доставки виникла випадково. "У мене поламався телефон, я замовив новий в інтернет-магазині, але, на жаль, доставити його пообіцяли наступного дня. Аж тут хтось в офісі замовив піцу. Її привезли за півгодини. Мене обурило, чому телефон, який є на складі, привезуть завтра, а піцу, яку ще потрібно приготувати, – за півгодини", – згадує він.

Як відомо, у логістиці на паливо припадає близько 40% витрат. Коли у Данила Тонкопія з'явилася ідея привозити товари з інтернет-магазинів зі швидкістю доставки піци, він  зметикував, що звичайні мопеди у цій справі нерентабельні. "Рішення закуповувати електровелосипеди теж виявилося не безпроблемним. Річ у тім, що звичайні електровелосипеди можуть проїхати на одному заряді не більше 30 км. Цього цілком достатньо, щоб дістатися роботи і повернутися додому, але для кур'єрської служби це лише дві доставки, – пояснює підприємець. – Тож ми вирішили, що нашим електровелосипедам потрібен апгрейд".

Створення бізнесу почалось зі створення транспорту

У компанії витратили кілька місяців на те, щоб створити власну модель електровелосипеда, модернізувавши українські Сomanche під свої потреби. І тепер вони їздять зі швидкістю 40-50 км за годину 100-120 км на одному заряді. "Одна зарядка – це 600-700 ват, це менше, ніж необхідно для того, щоб закип'ятити чайник", – наголошує Тонкопій. Витрати компанії на один модернізований велосипед складають $1500 (вартість самого електровелосипеда і витрати на модернізацію). При цьому на «паливо» компанія витрачає лише 2 грн на 100 км.

У DelFast одразу вирішили, що доставлятимуть лише товари вагою до 7 кг і розміром не більше 40х40 см. "Ми не хочемо завоювати весь ринок логістики. Наша мета – стати профі у своїй ніші", – говорить підприємець. Вартість доставки по Києву незалежно від відстані становить 50 грн.

DelFast здійснила першу доставку в листопаді 2014 року. Починала компанія з десяти електробайків, на яких доставляли товари із 27 інтернет-магазинів. Через рік в автопарку компанії було вже 55 залізних коней, а серед клієнтів 300 інтернет-магазинів по всьому Києву (серед них Нова Пошта, ПриватБанк, fotos.ua, sokol.ua, MOYO, kniga.biz.ua, eda.ua та інші).

Інвесторам ідея бізнесу сподобалася

На початковому етапі проект екологічної доставки підтримали інвестори зі Startup.ua, вони закрили pre-seed-раунд на умовах конвертованої позики (суму угоди та умови сторони не озвучують). "Через місяць після початку роботи ми вже вийшли на окупність", – з гордістю каже Токопій. У лютому 2015 року венчурний фонд Imperious Group вклав у проект $250 тис. Розмір частки у проекті, яка відійшла фонду, сторони не розголошують, однак відомо, що вона в рамках стандартних умов Imperious Group (15-25%).

У DelFast відповідально підійшли не лише до вибору транспорту, але й до підбору персоналу. Один кур'єр може здійснювати до 20-22 доставок на день. Щоб витримувати такий ритм, на роботу беруть підготовлених людей – колишніх спортсменів або людей з активною життєвою позицією. Співробітників страхують, а за перевиконання плану виплачують бонуси. 

За словами підприємця, сьогодні бізнес росте на 55-60% на місяць. У Києві вже працюють п’ять станцій експрес-доставки (кожна кур’єрська станція виходить на операційну рентабельність протягом 2-4 місяців після запуску). У планах компанії відкрити ще 10 станцій, що дозволить скоротити час прибуття кур'єра у будь-яку точку Києва до 10 хвилин.

За словами Данила Тонкопія, ще до кризи усі кур'єрські служби Києва здійснювали близько 40 тис. доставок на день (разом із "Укрпоштою", "Новою Поштою", інтернет-магазинами та службами доставки їжі). "Ми розраховуємо із 1 тис. дорости до 10 тис. доставок на день", – говорить він.

Нові ринки і нові можливості

Крім цього, компанія розширює географію і відкриває офіс у Варшаві. «Ринок e-commerce у Польщі утричі більший, ніж в Україні. Якщо у 2013 році ринок інтернет-торгівлі України складав $2 млрд, то у Польщі – $6 млрд», – відзначає засновник компанії. Після актуалізації бізнес-моделі у Польщі компанія збирається до кінця 2015 року вийти на ринки Німеччини, Італії, Іспанії, Португалії та інших європейських країн. "Ми також хочемо запуститися в інших українських містах", – каже Тонкопій.

Засновник компанії стверджує, що чимало великих інтернет-торговців ("Розетка", Comfy, Allo та інші) зацікавлені у співпраці з DelFast. Стартап обговорює умови співробітництва з великими операторами доставки, зокрема з Meest Group.

Нещодавно компанія запустила мобільний додаток, завдяки якому кожен охочий може замовити експрес-доставку самостійно.

Фото: Віталій Головін

Економіка

DelFast доставляє товари по Києву упродовж години за 50 грн. Компанія закуповує електровелосипеди лише українського виробництва та самотужки модернізує їх. За рік відкрито чотири кур'єрські станції у Києві. Кожна з них виходить на операційну рентабельність протягом 2-4 місяців після запуску. Висока економічна ефективність досягається завдяки економії пального. Рішення не має аналогів на ринку України та Східної Європи.

Екологія

Компанія не використовує нафтопродукти, тому її транспорт не забруднює повітря Києва. Розвиток електротранспорту в Україні.

Соціум

DelFast пропагує здоровий спосіб життя. Компанія працевлаштовує лише велосипедистів та спортсменів. Кур’єри застраховані. Створення робочих місць для некваліфікованого персоналу.