СТАЛО СТАЛО

DeLaMark: найкраща реклама – сарафанне радіо

Компанія DeLaMark виробляє лінійку безфосфатної побутової хімії ТМ DeLaMark та Royal Powder, яка не шкодить довкіллю і здоров'ю людини. Вона здійснює весь процес виробництва на власних потужностях

Власник, СЕО
Олексій Веренікін

Олексій Веренікін

засновник

Місто: Київ

Сайт

Ідея створення DeLaMark з’явилася у Олексія Веренікіна через рік після роботи у власній справі з реалізації японського екологічного порошку. Він побачив, що українці уподобали засіб, тож і собі надумав виготовляти такий самий порошок.

Екологічний пральний порошок за власною рецептурою

Веренікін згадує, що зустріч із однодумцями і неочікувана поява необхідних можливостей допомогли створити справжній українській екологічний порошок. У 2009 році DeLaMark розробив власну рецептуру прального порошку без фосфатів і запустив його виробництво у Полтаві. Порошок отримав назву Royal Powder (королівський порошок).

Саме тоді сформувалася й політика компанії: виробництво мийних засобів, безпечних для здоров'я людини та довкілля. До роботи залучили професійних технологів, які розробили рецептуру для нових мийних засобів. Поступово нарощуючи асортимент, компанія прийшла до понад 40 найменувань товарів, які є безпечними та екологічними.

Сировину DeLaMark закуповує у великих європейських компаній, які мають свої представництва в Україні, тому що у нас немає підприємств, які б виготовляли компоненти для виробництва побутової хімії. Потужності цих компаній зосереджені у Німеччині, Франції, Кореї та Італії. Завдяки тому, що продукцію виготовляють на українському підприємстві, ціна засобів на 10-30% дешевша за європейські аналоги, а якістю не поступається іноземній продукції. На українському ринку продукція DeLaMark коштує від 50-300 грн. залежно від об'єму та виду.

Компанія виробляє пральні порошки, мийні засоби для посуду, гелі для прання, кондиціонери для білизни, засоби для догляду за будинком. Вся продукція безфосфатна і не містить агресивних хімічних компонентів, а також не шкодить довкіллю. Ці засоби упораються з будь-якими побутовими забрудненнями, що дозволяє DeLaMark конкурувати з  продукцією виробників фосфатної побутової хімії.

"Наша кілограмова пачка порошку коштує 110 грн, а звичайний порошок у середньому – 50 грн, але ми робимо концентровану продукцію. Тобто якщо звичайного порошку вистачить, щоб попрати 10 разів, то нашого – 20", – пояснює підприємець.

Екологічне маркування

Першу свою нагороду компанія отримала у 2012 році, представивши продукцію на Всеукраїнському конкурсі "100 найкращих товарів України". Універсальний пральний порошок Royal Powder став лауреатом цього конкурсу.

У 2014 році усю продукцію DeLaMark сертифікували за ISO 14024, вона отримала екологічне маркування "Зелений журавлик" (екологічне маркування в Україні – знак "Зелений журавлик", член Глобальної мережі екологічного маркування (GEN), що об'єднує екопрограми 60 країн. З'являється на упаковці товару після успішного складання "іспиту" Уповноваженому органу сертифікації ВГО "Жива планета" за ДСТУ ISO 14024-2002 (ISO 14024 – 1999).

Цей сертифікат гарантує, що засіб із таким знаком має безпечні екологічні характеристики і сприяє раціональному використанню природних ресурсів, запобігає забрудненню стічних вод. Власник DeLaMark має на меті отримати такий екологічний знак – німецький або італійський.

На власних потужностях

Виробництво DeLaMark розташоване у Києві. Компанія орендує лише приміщення, все обладнання підприємства власне. Олексій збирається згодом побудувати невеликий завод.

Веренікін розповідає: коли бізнес запускався, то для залучення покупців розробили упаковку, яка позиціонувала товар як продукт, вироблений за європейськими технологіями та стандартами. Тепер кон'юнктура змінилася, покупці змітають з полиць товари, вироблені в Україні.

Упаковку для пральних порошків виготовляють із біорозкладаного картону, а пакети, в які його засипають, теж біорозкладані.

Поширення товарів відбувається за рахунок реклами, радіо, участі у фестивалях та виставках. Але, як наголошує підприємець, найкраща реклама – сарафанне радіо.

ЦА  жінки із дітьми

Основною цільовою аудиторією DeLaMark є жінки із дітьми, які хочуть, щоб засоби для прання не шкодили здоров'ю малюків і могли упоратися із забрудненнями. У компанії є пропозиції для корпоративних клієнтів, які зацікавлені у розвитку "зеленого офісу". Так, близько чотирьох років тому DeLaMark почала співпрацювати із підприємством «Нібулон», який захотів продавати свою екологічну побутову хімію компанії. Співпраця між ними триває досі. Веренікін не виключає можливість розширення корпоративного сегмента клієнтів, але через кризу мало хто закуповує екологічну побутову хімію, адже у компаній є інші нагальні потреби.

Безфосфатна технологія виробництва порошків, яку застосовує DeLaMark, є ще одним кроком у вирішенні проблеми безконтрольного використання фосфатних засобів. Тому що коли фосфати потрапляють до води, вони стимулюють ріст водоростей, які змінюють біосистему, витягають з води розчинний кисень, не пропускають сонячні промені, що призводить до загибелі багатьох живих організмів і накопичення біотоксинів. Вода в таких водоймах стає непридатною для споживання як тваринами, так і людьми.

У найближчі півроку DeLaMark запустить лінійку засобів для тіла: шампуні, гелі для душу, рідке мило, яке міститиме антиалергенні віддушки. На ці товари компанія збирається  отримати екосертифікати.

На початку наступного року Веренікін планує запустити оновлений сайт, на якому буде окремий напрямок для корпоративних клієнтів під назвою "Зелений офіс".

DeLaMark веде активну діяльність і щодо соціальної відповідальності. Компанія надає свою продукцію двом дитячим будинкам та будинку інвалідів у Києві.

Фото: Тетяна Довгань

Економіка

Повний процес виробництва і продаж безфосфатних пральних порошків. Виробництво відбувається на власному обладнанні, але в орендованому приміщенні.

Екологія

Перша компанія, яка отримала сертифікат «екологічності» («Зелений журавлик») на всю продукцію. Цей сертифікат свідчить про те, що продукція має поліпшені екологічні характеристики. Упаковка для пральних порошків виготовлена з біорозкладаного картону, а пакети, в які його засипають, теж біорозкладані.

Соціум

Компанія – учасник благодійних заходів. Надає свою продукцію двом дитячим будинкам та будинку інвалідів у Києві.