СТАЛО СТАЛО

СТАЛО — конкурс бізнес-рішень для сталого розвитку серед малого та середнього бізнесу

Організатори: ГО «Комунікації для змін» разом з Ekonomika Communication Hub за підтримки Програми розвитку ООН в Україні та Глобального екологічного фонду (GEF).

Мета проекту — популяризувати бізнес-рішення, які є дружніми до довкілля, дають позитивний соціальний ефект, а також є економічно життєздатними.

Суть сталого розвитку — триєдність: економічне зростання, ефективне використання ресурсів та мінімізація забруднення довкілля і досягнення високих соціальних стандартів.

Сталий розвиток (sustainable development) — це така модель розвитку суспільства, яка передбачає економічне зростання у поєднанні з прагненням використовувати різноманітні ресурси, необхідні для повноцінного життя нинішнього покоління, у таких об’ємах, щоб не ставити під загрозу здатність наступних поколінь задовольняти свої потреби. Уперше термін sustainable development був запроваджений у 1987 році Міжнародною комісією з навколишнього середовища і розвитку у доповіді «Наше спільне майбутнє».

Гармонійна та збалансована взаємодія між бізнесом і громадянським суспільством — необхідний інституційний крок для нашого майбутнього. Етапом на цьому шляху є проведення конкурсу, який підтримає найкращі бізнес-рішення для сталого, тобто гармонійного, рівномірного, збалансованого, розвитку малого та середнього бізнесу.

Уже сама назва конкурсу — СТАЛО — демонструє те, що його організаторам цікаво знайти в Україні бізнес-проекти — те, що вже відбулося, що можна оцінити не лише як процес, а й як результат, який можна підтвердити кількісними та якісними показниками.

При цьому оцінюватиметься не лише фінансова успішність бізнес-рішень. Відбір найбільш цікавих і життєздатних кейсів проведе експертна комісія з огляду на економічну, соціальну та екологічну значущість. Крім того, враховуватиметься інноваційність і масштабованість запропонованих рішень.

Для поширення найкращого досвіду, який може стати для підприємців новим бізнес-імпульсом, про 30 найкращих бізнес-рішень, яких обере авторитетне журі, команда СТАЛО напише кейси, зробить фоторепортажі та опублікує їх на сайті конкурсу та на сторінці у Facebook з коментарями експертів конкурсної комісії та можливістю зворотного зв’язку. Це означатиме, що їх визнала експертна спільнота.

Заради цієї самої мети — надихнути ідеями сталого розвитку, познайомити з ефективними рішеннями — на сайті конкурсу відбудеться онлайн-голосування за найкращий фоторепортаж «Як ми це робимо».

10 переможців конкурсу та 10 володарів спеціальних номінацій нагородять на урочистій церемонії. Призи СТАЛО — це не «риба», а «вудка»: курс навчання у Школі підприємців GAT, участь у фестивалі «У пошуках made in Ukraine», абонементи на всі бізнес-івенти Ekonomika Communication Hub, менторська допомога управлінської команди хаба.

ЯК ВЗЯТИ УЧАСТЬ У КОНКУРСІ

Заявнику необхідно заповнити аплікаційну форму на сайті СТАЛО.

Заявити потенційного учасника конкурсу можуть партнери компанії, споживачі, бізнес-асоціації, представники ЗМІ, громадські активісти. Організатори звертаються до всіх небайдужих: повідомляйте нам про цікаві бізнес-рішення, які вам відомі. Надішліть повідомлення з назвою компанії, короткою інформацією про те, чим вона цікава, заповнивши анкету-рекомендацію на сайті СТАЛО.

ЯКІ БІЗНЕС-РІШЕННЯ БЕРУТЬ УЧАСТЬ У КОНКУРСІ

Будь-яка компанія із сегмента МСБ (яка має до 250 найманих співробітників і оборот до 150 млн грн на рік), що працює в Україні, може подати на конкурс своє бізнес-рішення.

Під час відбору проектів враховується триєдність: екологічний, соціальний та економічний аспекти (за показниками сталого розвитку). Тобто рішення мають бути економічно життєздатними, дружніми до довкілля і позитивно впливати на якість життя.

Необхідно зазначити кількісні та якісні показники, щоб експерти могли оцінити, наскільки реалізація проекту дозволила змінити щось на краще.

ЕТАПИ КОНКУРСУ

1. Початковий відбір кандидатів відбірковою комісією. Заявки відбираються за умови відповідності описаних бізнес-рішень концепції конкурсу. Лонг-лист буде опублікований на сайті у рубриці «Учасники».

Термін публікації — до 20 липня.

2. Вибір 30 фіналістів конкурсним журі.

Після початкового відбору експертна конкурсна комісія оцінить проекти за п’ятьма критеріями. 30 бізнес-рішень, що отримали найбільше балів, вийдуть у фінал конкурсу. Топ-30 кейсів будуть опубліковані на сайті СТАЛО.

Термін публікації — початок вересня.

3. Нагородження переможців

10 переможців конкурсу та 10 володарів спеціальних номінацій нагородять на урочистій церемонії на початку жовтня.

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

I. Економічний аспект

1. Довгостроковість економічної вигоди — можливість отримання вигоди через кілька років, тобто проект не пов'язаний із тимчасовими явищами у бізнесі або соціумі (приміром, проект підтримки волонтерів у зоні АТО обмежений часом дії антитерористичної операції, проект з озеленення двору обмежений кількістю насаджень, тому території потенційного озеленення визначені детальним плануванням).

2. Перспективність (можливість створювати нові бізнеси, які будуть не схожими на наявних. Іншими словами, це потенціал для генерування нових проектів).

3. Імпортозаміщення (наявність імпортозаміщення або потенціал у майбутньому замінити імпортний товар).

4. Вигода для споживача та для регіону.

II. Екологічний аспект

1. Управління природними ресурсами: зменшення їхнього споживання (особливо невідновлюваних, таких як нафта і вугілля).

2. Використання екологічно дружніх технологій: негативний вплив на довкілля є меншим порівняно з іншими аналогічними технологіями.

3. Продукт або послуга має поліпшену екологічну характеристику на етапі використання (лаки/фарби на акриловій основі) або утилізації (безфосфатні мийні засоби, неламінована друкована продукція).

4. Управління відходами: збільшення кількості відходів для вторинного використання (макулатура, скло, пластик) або для біорозкладання, зменшення кількості відходів, які не підлягають переробці (ПВХ-пластик тощо).

5. Просування екологічно дружнього способу життя.

III. Соціальний аспект

Поліпшення якості життя (добробуту) членів бізнес-проекту (соціальні програми, соціальні пакети, навчання персоналу тощо).

1. Виробництво соціально важливої (корисної) продукції (надання послуг).

2. Вплив продукту або сервісу на якість життя (добробут) споживачів (здорове харчування, спосіб життя, профілактика захворювань, розвиток інтелекту тощо).

3. Внесок у вирішення соціальних проблем регіону (створення нових робочих місць, соціальні програми та акції для місцевої громади (споживачів), зокрема підтримка певних соціальних груп (людей з обмеженими можливостями, багатодітних родин, переселенців тощо)).

IV. Масштабованість

Можливість реалізувати проект у регіоні, країні, світі.

V. Інноваційність

Використання світових технологій енергозбереження, що позитивно впливають на довкілля (сонячні батареї тощо). Створення власних унікальних технологій.

На вимогу експертів заявник подає додаткову інформацію.

ЯК ОЦІНЮЮТЬ

Економічний аспект (35%): max 21 балів.
Екологічний аспект (20%): max 12 балів.
Соціальний аспект (20%): max 12 балів.
Масштабованість (15%): max 9 балів.
Інноваційність (10%): max 6 балів.
Загальна оцінка: max 60 балів.

Прийом заявок:

з 17 квітня по 20 липня.

25 вересня — оголошення фіналістів.

8 жовтня — церемонія нагородження.

Детальніше про умови участі читайте на stalo.delo.ua «Правила конкурсу».

Або звертайтеся до керівника проекту Олени Гладських,

stalo@ekonomika.ua;

тел.: (067) 223 06 86;

fb: www.facebook.com/lena.gek