СТАЛО СТАЛО
Рубрика новостей
Шукаємо «геном сталості»

«Геном сталості» і закони тибетської мудрості

Ірина Рубіс, генеральний директор Ekonomika Communication Hub:

 Чотири роки тому знайомий попросив мене посприяти одному проекту. Проект мені здався дещо неоднозначним, але друг є друг. Тому всім, чим могла, допомогла, за що негайно отримала подяку. У вигляді квитка на цей же проект.

Дводенний ретріт геше Майкла Роуча — тибетського монаха, який заробив багатство, використовуючи для розвитку бізнесу виключно закони тибетської мудрості.

Його книгу «Алмазний гранувальник» переведено на безліч мов, вона розпродана багатомільйонними накладами, а його майстер-класи збирають не менше 500-700 осіб за один візит в країну.

До чого це я?

До того, що два дні Майкл доносив до слухачів добре відому істину «Що посієш, те й пожнеш». Він же ефект бумеранга.

Про те, що всі наші вчинки — насіння, яке ми сіємо. Праведні справи, як і неправедні, повертаються до нас у набагато більшому розмірі. І на багатьох прикладах доводив життєздатність застосування цього вчення у різних сферах життєдіяльності. Хочеш грошей — допоможи комусь заробити грошей, і вони прийдуть до тебе. Хочеш сім'ю та позбавлення від самотності? Жодних тусовок! Будинок для людей похилого віку! Скрасиш самоту старому і отримаєш рішення своєї «проблеми».

Але ж це основоположний етичний принцип! Відомий нам з дитинства!

Той самий, який лежить в основі всіх світових релігій. Який ще називають «Золоте правило моральності»: «Стався до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе».

І в особистій поведінці ми набагато частіше його тримаємо у голові і використовуємо частіше, ніж у бізнесі. Тому що nothing personal, just business?

Тому так мало бізнесів у нашій країні, що побудовані, знають і застосовують принципи сталості?

Які в якійсь мірі є тими ж «Стався до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе». А люди для юрособи — це набагато ширше коло стейкхолдерів, ніж для «фізика».

Ми шукаємо і описуємо пронизані геном сталості бізнеси більше п'яти років (delo.ua, mmr.ua). А зараз задалися метою знайти і показати тих, хто не будучи знайомий з концепцією сталого розвитку, є її носієм. Кому не чужий Homo homini lupus est. Тому що це базовий закон моральності. Просто реалізувати не фрагментарно, лише в особистому, а всеосяжно.

Поки що поєднання класичного трикутника «бізнес-влада-суспільство» з відповідальністю у вигляді екологічності, енергоефективності тощо нелегко знайти «в одному місці» / оптом!

Але все більше «інгредієнтів» починають зустрічатися в практиці малих і середніх бізнесів. І не на словах, і не через прописані політики. А тому, що це частина їх корпоративного ДНК!

Нехай наш проект СТАЛО надихне і великих, і малих на стале корпоративне життя. Тому що це прогресивно. Але при цьому все ще «Золоте правило моральності».